شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در ملتان پاکستان برگزار شد

حوزه/ در نمایشگاه سه روزه هنری خوشنویسی اسلامی که به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) در شهر ملتان در پنجاب آغاز به کار کرده، ۷۰ اثر خوشنویسی از ۷ هنرمند شناخته شده به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از urdupoint، به مناسبت فرارسیدن میلاد نبی اکرم (ص) پیامبر اسلام،  نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در شورای هنری شهر ملتان واقع در استان پنجاب پاکستان آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه هنری سه روزه که دیروز افتتاح شد، 70 اثر هنری خوشنویسی های اسلامی از هفت تن از هنرمندان خوشنویس شناخته شده در پاکستان با اسامی استاد شمس الدین، غلام فریده باتی، حافظ محمد اقبال، ابن کلیم، رشید سیل، حمید اقبال و هینا تبسم به نمایش گذاشته شد. هر هنرمند 10 اثر در نمایشگاه داشت.

در نخستین روز این نمایشگاه تعداد زیادی از مردم از جمله دانش آموزان مدارس برای بازدید به مرکز شورای هنرهای ملتان سرزدند.

مختار حسین مدیر ارشد اجرایی و شکیر حسین شکیر نویسنده شناخته شده پاکستانی این نمایشگاه را افتتاح کردند. شکیر در سخنانش پیروی از آموزه های پیامبر اسلام (ص) را راه اصلی ارتقاء «صلح» پایدار در دنیای امروز دانست.

سجاد جهانیان مدیر ساکن شورای هنرهای ملتان نیز به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه تحت مدیریت شورا راه اندازی شده و خوشنویسان جهان اسلام از طریق آثار هنری ارزشمندشان سعی داشته اند آموزه های پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را به نمایش بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha