سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تحصیل در فرانسه

حوزه/ ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه گفت: با توجه به اوضاع در پیش رو و افزایش روز به روز مهجارت به این کشور احتمالا در آینده نزدیک هزینه تحصیلی برای مهاجران، مسلمانان و در کل افراد غیر اروپایی در فرانسه افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  , lepetitjournalmarocainنخست وزیر فرانسه در گزارش ماهانه خود که به طور مستقیم از یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور پخش شد، گفت: با توجه به اوضاع در پیش رو و همچنین مسئله افزایش روز افزون تعداد مهجارت ها به این کشور احتمالا در آینده ای نزدیک ناچار خواهیم بود تا هزینه تحصیل برای دانش آموزان مسلمان، مهاجر و در کل غیر اروپایی را تا حد امکان افزایش دهیم.

و همچنین اضافه کرد: البته در حال حاضر این طرح به عنوان یک بسته پیشنهادی توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه در حال آماده سازی است تا در صورت لزوم و در موقع مناسب برای گذراندن مراحل رایزنی و تصویب به مجلس این کشور ارائه شود .

لازم به ذکر است این تصمیم اخیر مقامات فرانسه بیش از پیش موجب نگرانی خانواده های مراکشی شده که فرزندان آنها در فرانسه مشغول تحصیل هستند، زیرا مراکشی ها باجمعیتی بیش از 40 هزار دانش آموز و دانش جو بزرگترین جامعه آماری محصلان خارجی در فرانسه را تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha