جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عمران خان

حوزه/ عمران خان نخست وزیر پاکستان در واکنش به توئیت های اخیر ضد پاکستانی دونالد ترامپ رئیس جمهور پاکستان آن را محکوم نمود و گفت: پاکستان هزینه سنگینی بابت همراهی با آمریکا در جنگ داده است و ازین پس دیگر فقط کاری می‌کنیم که به مصلحت کشور و مردممان باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» عمران خان نخست وزیر پاکستان در واکنش به توئیت های اخیر ضد پاکستانی دونالد ترامپ رئیس جمهور پاکستان آن را محکوم نمود و گفت: پاکستان هزینه سنگینی بابت همراهی با آمریکا در جنگ داده است و از این پس دیگر فقط کاری می‌کنیم که به مصلحت کشور و مردممان باشد.

ترامپ در روز گذشته در پیامی توئیتری اظهار داشته بود که پاکستان با وجود دریافت کمک های مالی با ما همکاری نمی کند و قضیه بن لادن و افغانستان از جمله این مسائل است.

این پیام ترامپ واکنش های بسیاری را داخل پاکستان به همراه داشت و بسیاری از رجال سیاسی و سران احزاب مذهبی و سیاسی آن را محکوم نمودند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در حساب توئیتری خود به اظهارات ضد پاکستانی ترامپ پاسخ داد و گفت: ترامپ باید دانسته های تاریخی خود را تصحیح کند، او با این اظهارات نادرست خود نمک به زخم های پاکستان می زند.

وی با بیان این که آمریکا به دنبال این است که بار ناکامی های خود را به دوش پاکستان بیفکند، گفت: پاکستان در جنگ علیه تروریسم متحد آمریکا شد که نتیجه آن 75هزار قربانی و  123میلیارد دلار خسارت مالی بود در حالی که کمک مالی ناچیز آمریکا فقط 20 میلیارد دلار بود، حال قضاوت کنید چه کسی هزینه بیشتری داده است.

وی افزود آمریکا بجای انداختن تقصیر به گردن دیگران به این سوال پاسخ دهد که با حضور بیش از 140 هزار نفر سرباز ناتو و ارتش افغانستان و هزینه یک تریلیون دلاری جنگ، چرا طالبان بیش از قبل در افغانستان قدرت دارند؟

عمران خان در پیام خود تاکید کرد که از این پس دیگر فقط کاری می‌کنیم که به مصلحت کشور و مردممان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha