جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری-نماینده ولی فقیه در بوشهر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بوشهر با تاکید بر این که شیعه و سنی در ایران یکدل و متحدند، تصریح کرد: سلام هیچ‌گاه به‌دنبال جنگ‌افروزی و عملیات ساخته شده توسط استکبار جهانی نبوده، بلکه اسلام دارای مودت، رحمت، صلح، وحدت و پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، در مراسم جشن هفته وحدت، در مسجد جامع اهل سنت بوشهر با تبریک میلاد رسول گرامی اسلام(ص) به جامعه شیعه و اهل سنت و همه مسلمین جهان، گفت: حضرت محمد مصطفی(ص)، بزرگ پیامبری که عصاره تمامی انبیا و اولیا خدا بوده و سبب برکات خداوند سبحان به جامعه بشری است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مراسم جشن هفته وحدت به رنگ خدا و عامل حفظ وحدت است، افزود: وحدت را یک واجب الهی برای اقتدار اسلام دانسته و به آن ایمان داریم و پایبند هستیم.

وحدت اجتماعی؛ تجلی توحید الهی

وی در ادامه با اشاره به اینکه توحید عامل بنای اسلام است، اظهار کرد: وحدت اجتماعی، تجلی توحید الهی است و تفرقه و دو رنگی تجلی شرک است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) پیامبر ایمان، تقوا، اخلاق و وحدت بودند و همه را به وحدت و امر به معروف دعوت می‌کردند، گفت: پیامبر اکرم(ص) شرک را وسوسه‌ای از وسوسه‌های شیطانی معرفی می‌کردند و مسلمانان را از شرک، نفاق و دو رنگی باز می‌داشتند و نهی از منکر می‌کردند.

وی ادامه داد: حضرت خاتم‌الانبیا(ص) دارای جایگاه فوق‌العاده‌ای در نظام بشری است که خداوند از اسم جلاله‌اش در آیه ۵۶ سوره احزاب «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» و بر اسم پیغمبر تأکید می‌کند و خود خداوند و تمامی فرشتگان مدام بر او صلوات و درود می‌فرستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) جاهلیت را از بین برد و تمدن آفرید؛ ایشان دشمنی را از بین برد و دوستی را به جا آورد و با شرک و نفاق مبارزه کرد؛ توحید را در جامعه نهادینه کرد و خود را در اختیار مردم مسلمان، کلمة‌الله، پیشرفت، وحدت و جهاد قرار داد.

وی با اشاره به اینکه خدا او را خاتم‌الانبیا‌(ص) نام نهاد تا تمامی پیامبران قبل از او، مقدمه‌ای بر پیامبری حضرت محمد مصطفی‌(ص) باشند، گفت: رسول گرامی اسلام(ص) خورشیدی بود که در شام ظالمیت آن زمان طلوع کرد و صبح تمدن، بیداری، اخلاق و وحدت آفرید یعنی او را «بَلَغَ العُلی بِکمالِهِ کَشَفَ الدُّجی بِجَمالِهِ حَسُنَت جمیعُ خِصالِهِ صَلّوا علیه و آله» این‌گونه آفرید.

ارمغان پیروی از رسول خدا(ص)؛ محبوبیت الهی

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سیره حضرت محمد مصطفی(ص) راه خدا است و پرودگار قادر او را برای تمامی جهانیان تا قیامت به‌عنوان الگو قرار داد، اظهار کرد: ارمغان پیروی از رسول خدا(ص) محبوبیت الهی است.

وی در ادامه شب میلاد پیامبر اسلام(ص) را شب محبت و مهربانی خواند و تأکید کرد: اسلام هیچ‌گاه به‌دنبال جنگ‌افروزی و عملیات ساخته شده توسط استکبار جهانی نبوده، بلکه اسلام دارای مودت، رحمت، صلح، وحدت و پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: دین اسلام، دین تمامی انسانیت است؛ به این خاطر اگر جامعه اسلامی در درون خودش وحدت، ایمان، رحمت، تقوا، پیشرفت، عدالت و تمدن داشته باشد باعث عزت جهان اسلام خواهد شد و دشمنان همواره در عکس این نظریه حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی و به‌ویژه ایران با پیروی از سیره نبوی و هدایت‌های امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب و هم‌اینک رهبر معظم انقلاب در مسیر بیداری، هوشمندی و پایداری در عرصه وحدت در کنار هم هستند و حرکت می‌کنند.

ایران؛ سرچشمه وحدت اسلامی و کانون مهربانی

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه ایران سرچشمه وحدت اسلامی و کانون وحدت، رحمت و مهربانی است، اضافه کرد: برادران شیعه و اهل سنت یک زبان و یک راه و با یک افق گام برای اعتلای اسلام و ایران بر می‌دارند و مردم این کشور از حریم ولایت فقیه و این نظام دفاع می‌کنند و در این رابطه برادران شیعه و اهل سنت با حفظ وحدت یک پیکره و جان در خدمت ایران و اسلام هستند و توطئه‌ها را خوب می‌شناسند و نمی‌گذارند فضای مستحکم دینی و اعتقادی و آرمانی و دفاعی ایران از بین برود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر از دیرباز نماد وحدت در بین مسلمانان و جهان اسلام بوده، اظهار کرد: مردم شیعه و سنی استان بوشهر یکپارچه و وحدت‌آفرین در کنار هم بوده و الان نیز این‌چنین هستند و نمی‌گذارند که فضای پر از مودت و وحدت را برهم زنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر الگوی وحدت برای جهان اسلام است، بیان کرد: اگر دشمن بخواهد از طریق استان بوشهر جهت بر هم زدن فضای وحدت حرکت کند مردم کرانه خلیج فارس درسی فراموش ناشدنی به آنها خواهند داد که به مانند انگلیسی‌ها تا ابد فراموش نکنند.

انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha