جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا اقبال بهمنی

حوزه/ رئیس مرکز اسلامی سنندج با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی را باید مایه و سرچشمه وحدت در جهان کنونی اسلام دانست، گفت: با صراحت باید گفت که ایران تنها کشور اسلامی است که مسئله وحدت در آن حل شده است و از این حیث مشکلی در آن نمی بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، ظهر امروز در جمع طلاب اهل سنت سنندج، ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: بسیاری از دستان ناپاک در کارند که بین برادران دینی در جهان اسلام فاصله و جدایی بیندازند.

رئیس مرکز اسلامی سنندج گفت: هر آن کس که در این مملکت زندگی می کند، جزو یک خانواده و یک ملت است و هیچ تفرقه ای بین آنان وجود ندارد، لذا باید مواظب تحرکات کسانی که همواره دم از اختلافات بین مذاهب اسلامی می زنند باشیم.

ماموستا بهمنی در ادامه با تاکید بر اینکه وحدت زیرساخت توسعه جهان اسلام است، افزود: با علم به اینکه وحدت زیربنای جامعه اسلامی است، بازهم برخی از کشورهای منطقه و عربی با دشمنان جهان اسلام عهد اخوت بسته اند که این برای جهان اسلام مایه شرم و تاسف است.

وی تحریک مسلمانان توسط ابرقدرتها برای برادرکشی در بین مسلمانان را یکی دیگر از نقشه های دشمنان عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان وحدت جهان اسلام از ترس اتحاد امت اسلام هر نوع ترفندی را امتحان کرده اند و آخرین آنها ایجاد گروه های افراطی در جهان اسلام بود که نمونه بارز آن گروهک تروریستی تکفیری ـ صهیونیستی داعش بود که جان هزاران مسلمان و غیرمسلمان را گرفت.

رئیس مرکز اسلامی سنندج ادامه داد: مسلمین امروز باید بیشتر از هر زمان دیگری هوشیار باشند، زیرا دشمنان برای به دست آوردن منافع و نیز غارت کشورهای اسلامی دست به هر توطئه ننگینی می زنند.

این روحانی اهل سنت، وحدت در کشور به ویژه در استان کردستان را ستودنی عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه وحدت بسیار خوبی بین برادران اهل سنت و اهل تشیع در کردستان می بینیم که این نشان از بینش و فرهنگ بالای مردم این استان مرزی دارد.

ماموستا بهمنی در ادامه با انتقاد از مواضع برخی از کشورهای اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی، گفت: همه به خوبی می دانیم که هدف اصلی و غایی اسرائیل غاصب تضعیف اسلام و گسترش تفکر یهودیسم در سراسر منطقه و جهان است، ولی بازهم دست دوستی به سمت این کشور جعلی و جنایتکار دراز می کنند!!.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی را باید مایه و سرچشمه وحدت در جهان کنونی اسلام دانست، اظهار داشت: تشکیل انقلاب اسلامی در قلب جهان اسلام باعث شد که مسئله وحدت جهان اسلام جانی دوباره بگیرد و با صراحت باید گفت که ایران تنها کشور اسلامی است که مسئله وحدت در آن حل شده است و از این حیث مشکلی در آن نمی بینیم.

ماموستا بهمنی افزود: کسانی چه در داخل و چه در خارج از کشور به دنبال پر رنگ کردن اختلافات جزیی مذاهب اسلامی هستند، لذا باید این افراد و گروه ها را جریان های اصلی نفاق در جهان اسلام معرفی نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha