جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان، ابوذر و عمارهای زمان را دست پرورده های نظام توحیدی دانست و تصریح کرد: ایمان به غیب باعث شد تا در دامن جمهوری اسلامی ایران افسران ارشدی درسپاه پاسداران همچون سرلشکر قاسم سلیمانی تربیت و پرورش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز به مناسبت هفته بسیج در دیدار با مسئولان سپاه پاسدران کاشان، با تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص)، به جنایات استکبار در مناطق مختلف جان اشاره کرد و گفت: قوام و تکیه گاه بسیج به خاطر جایگاه مردمی آن است و  درصد کمی از رسالت بسیج امنیتی و نظامی است، بلکه بیشتر پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن می باشد.؛ لذا تبلور و ظهور بسییج  در میدانهای فرهنگی قابل رویت است

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر حفظ مردمی بودن بسیج، با بیان اینکه فرهنگی بودن بسیج باید ظهور بیشتری پیدا کند، خاطرنشان کرد: اساس تربیت و بالاترین علم در نظام توحیدی معرفت الله است.

وی انسان را در روی کره زمین جانشین و نماینده خدا دانست  و  به تفاوت رهبر آسمانی با رهبر زمینی در جهان اشاره کرد و گفت: رهبر آسمانی مانند رئیس یک قبیله، قوم و منصب امپراطوری و ریاست جمهوری نیست که با آرای عمومی که بعدا مردم از انتخاب آن پشیمان شوند، بدست آید، بلکه انتخاب رهبری در نظام سیاسی و توحیدی اسلام منتخب خدای سبحان است.

امام جمعه کاشان رهبری آل سعود، آل خلیفه و آل نحیان را دستاوردهای کمیسیون ثقیفه که نام اسلام را یدک  می کشند و علیه مسلمانان قیام می کنند، دانست و گفت: بمب ها و هواپیماهای نظامی آل سعود با استفاده از پول و نفت امت اسلام  تبدبل به آتش برسر هزاران زن و کودک و مردم مظلوم یمن شده است.

وی نظام سیاسی رهبری اهل بیت(ع) را مترقی ترین نظام سیاسی دنیا دانست و گفت: در نظام سیاسی اسلام رهبر باید عالم، عادل، شجاع، زاهد، مدیر، دارای بینش سیاسی و مدیریتی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عالی ترین مرتبه عدالت را از آن پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: تعیین سلسله مراتب فرماندهی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از طرف خداوند به ولایت مطلقه سپرده شده،  درحالی که رهبری نیروهای مسلح جهان مانند استکبار جهانی و صهیونیست غاصب که مردم مظلوم و بیگناه را در سراسر جهان به خاک و خون می کشند می باشد.

وی، تبعیت کامل نیروهای مسلح کشورمان از ولایت فقیه را موجب پیروزی های چشم گیر در مبارزه با دشمنان و درخشیدن سپاه در سراسر جهان دانست و  ادامه داد: اگر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح بخواهند در این جایگاه بدرخشند، باید تبعیت کامل و محض از سیاست های ولایت مطلقه فقیه را در راس کارهای خود قرار دهند.

آیت الله نمازی ابوذر و عمارهای زمان را دست پرورده های نظام توحیدی دانست و تصریح کرد: ایمان به غیب باعث شد تا در دامن جمهوری اسلامی ایران افسران ارشدی در سپاه همچون سرلشکر قاسم سلیمانی تربیت و پرورش پیدا کند.

وی، در ادامه به جایگاه بسیار خوب حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و گفت : همانطور که سپاه حافظ انقلاب و کشور است، روحانیون نیز به عنوان نمایندگان ولی فقیه مراقب و حافظ سپاه و نیروهای مسلح می باشند.

 وی، با بیان اینکه حوزه مانور سپاه پاسداران ایران، آسیا و آفریقا نیست، بلکه هرکجای دنیا که  امریکای ها  باشد، نیروهای مسلح کشورمان نیز باید باشند، گفت: با توجه به اینکه  میدان مبارزه با دشمنان اسلام در دنیا گسترده است، با بکارگیری امکانات بیشتر در هرجا که امریکا حضور دارد، جمهوری اسلامی ایران هم نیز باید حضوری فعال داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، نابودی صدام، تشکیل حکومت اسلامی در عراق، حاکمیت حزب الله  درلبنان، فلسطین، شکست امریکا در سوریه  و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و اروپایی  را از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در دنیا دانست و گفت: معارف الهی و قرآنی، مکتب اهل بیت(ع) موجب بوجود آمدن شهید فهمیده  13 ساله شد.

آیت الله نمازی در پایان تاکید کرد : به توجه به وجود مشکلات فرهنگی فرماندهان و نمایندگان ولی فقیه در سپاه پاسداران باید تلاش مضاعف در ابعاد فرهنگی کشور داشته باشند.

در ابتدای این دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با ارائه گزارشی از فعالیتهای  انجام شده، از برگزاری 400 برنامه به مناسبت هفته بسیج در پایگاه های بسیج مساجد، محلات، ادارات، کارخانجات، اصناف ، مدارس و دانشگاه های شهرستان کاشان خبرداد

سرهنگ پاسدار مرتضی عمو مهدی، با تبریک هفته وحدت و تقارن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) با هفته بسیج گفت: تحقق جامعه اسلامی در راستای اهداف متعالی نظام اسلامی ایران از اهداف کلان بسیج است

وی بسیج را مظهر مردم سالاری دینی دانست و با بیان اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری بسیج تنها راه تحقق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی است، ادامه داد: مردمی بودن، فراگیر بودن، ولایت مداری، هدفمندی، نوآوری، سادگی، اخلاص  و انقلابی گری اصول بسیج است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان، فضاسازی تبلیغی و رسانه ای، برگزاری  یادواره شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدای بسیج، برگزاری مسابقات ورزشی، اکران فیلم های جشنواره عمار درمدارس و مساجد، اردوهای زیارتی و تفریحی، کوه پیمایی، برگزاری  جشنهای هفته وحدت و تدوین دستاوردهای چهل ساله انقلاب در پایگاه های بسیج مهمترین برنامه های هفته بسیج در شهرستان کاشان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha