جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر معزی گفت: در حال حاضر در کتابخانه‌های حوزوی کمبودهای فراوانی مشهود است ازاین‌رو درخواست داریم تا مراجع عظام تقلید نسبت به مسئله وقف در راستای کتاب و کتاب‌خوانی مسائلی را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر معزی در دیدار با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد،بیان داشت: در حوزه‌های علمیه سراسر کشور به‌جز خراسان و اصفهان 550 کتابخانه با 5 میلیون کتاب وجود دارد.

وی با اشاره به دو کتابخانه نمونه قم بیان داشت: به‌جز کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی که زیر نظر حوزه اداره نمی‌شود دو کتابخانه نمونه با شاخص بالا یعنی کتابخانه آیت‌الله حائری (ره) و کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) زیر نظر مدیریت حوزه اداره می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان داشت: مرکز جمع‌آوری اسناد حوزه تاکنون فعالیت‌های خوب و ارزنده‌ای را ثبت کرده که از این اسناد بخشی به آیت الله العظمی مکارم شیرازی مربوط می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مسئله کتاب و کتاب‌خوانی قطعا حوزه علمیه نیاز به فرمان‌ها و رهنمون‌های مراجع عظام تقلید همچون حضرت‌عالی را دارد و این جلسه بدین علت تشکیل‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمعزی گفت: در حال حاضر در کتابخانه‌های حوزوی کمبودهای فراوانی مشهود است ازاین‌رو درخواست داریم تا مراجع عظام تقلید نسبت به مسئله وقف در راستای کتاب و کتاب‌خوانی مسائلی را مطرح کنند.

گفتنی است: در پایان دیدار لوحی از اسناد تهذیبی و فعالیت‌های حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی که از سال 1326 هجری شمسی به بعد بود به این مرجع تقلید به نشانه ادب ارائه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha