سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محمد منتظری

حوزه/ رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: تبلیغ و تلاش برای همگرایی و وحدت وظیفه همه ماست و به اصطلاح نوعی جهاد عینی است، لذا روحانیون و طلاب به عنوان منادیان و هادیان دین مبین اسلام در این زمینه وظیفه سنگین تر دارند.

​حجت الاسلام محمد منتظری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: جایگاه و مقام رسول اکرم (ص) به حدی والاست که عقل انسان از درک آن عاجر و ناتوان است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: آنچه که انسان درباره شخصیت رسول اکرم (ص) می داند و درک کرده، امری ظاهری است و درک مفاهیم باطنی از این شخصیت بزرگ عالم بشریت ناممکن است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: رسول اکرم (ص) در دوران حیات مبارکشان راه های نجات انسان از انحرافات و شیاطین را به ما نشان داد و همچنین ایشان مسیر و صراط سعادتمندی را برای بشر سردرگم تعریف نمودند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه حرکت در مسیر پیامبر خدا، مایه سعادت دنیوی و اخروی انسان می شود، گفت: بشر امروز با وجود این همه درگیری ها و معضلات دنیای صنعتی محتاج آرامش، اخلاق و عدالت است، لذا بهترین راه برای رسیدن به این خواسته های بحق بشریت، حرکت در مسیر و صراط رسول اکرم (ص) می باشد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: امروز امت اسلام با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، لذا برای گذر از این مرحله دشوار، مسلمین مجبورند که به اصل اسلام که همان صراط و مسیر و سیره رسول اکرم (ص) می باشد، برگردند.

وی عنوان کرد: در مقابل هدایت های رسول اکرم (ص) در زندگی، شاهد حضور شیطان نیز در زندگی انسانها هستیم که به دنبال خارج کردن بشریت از مسیر درست و واقعی است.

حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: امروز جهان اسلام درگیر جریان واگرایی شده است، لذا باید مسلمانان خود را از این مهلکه نجات دهند و تنها راه نجات نیز تمسک به سیره و روش رسول اکرم (ص) می باشد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: وحدت و همگرایی یکی از آموزه های اصلی دین اسلام، قرآن و رسول اکرم (ص) می باشد، لذا باید برای نجات از این مهلکه به سیره رسول خدا و... برگردیم.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: امروز اگر می خواهیم که از تفرقه دور باشیم و به سمت همگرایی حرکت کنیم، نیازمند آشنایی کامل با سیره عملی حضرت محمد (ص) هستیم که در این میان وظیفه روحانیون بسیار مهم و کلیدی است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان سخنان خود گفت: تبلیغ و تلاش برای همگرایی و وحدت وظیفه همه ماست و به اصطلاح نوعی جهاد عینی است، لذا روحانیون و طلاب به عنوان منادیان و هادیان دین مبین اسلام در این زمینه وظیفه ای سنگین تر دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha