جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین گنجی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: لازمه رسیدن به نشاط و آرامش معنوی، بیدار شدن از خواب غفلت و هوشیار شدن و یاد خدا بودن است؛ همان‌طور که قرآن نور و هدایت‌گرو شفابخش و رحمت است، اهل‌بیت(ع) نیز نور و هدایت‌گر و شفابخش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: از امام زمان(عج) در زیارت‌نامه‌ها به‌عنوان بهار نام‌برده شده و فصل بهار نیز فصل حیات و زنده شدن زمین و درختان و گیاهان است.

وی افزود: اگر کسی به دنبال حیات قلبی باشد باید با یاد و نام و توسل و شناخت و محبت به حضرت ولیعصر(عج) این کار را انجام دهد چراکه معرفت به امام زمان(عج) به انسان حیات دنیوی و اخروی می‌دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بهار، فصل نشاط و شادابی است و اگر کسی بخواهد از افسردگی‌ها، اضطراب‌ها و تشویش‌ها رهایی پیدا کند باید بر اعصاب و روانش مسلط و با داروی معنوی که یاد و ارتباط با اهل‌بیت(ع) است پیوند عمیق داشته باشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: وسوسه‌ها در توحید، عقاید، معارفی، وسوسه‌های شیطانی، گمان‌های بد، مشکلات روانی و اخلاقی و... همگی به برکت یاد اهل‌بیت(ع) از بین می‌رود.

وی تأکید کرد: زیارت جامعه کبیره یک دوره درس امام شناسی است و می‌تواند شناخت و معرفت انسان به ائمه معصومین را مضاعف نماید؛ بر اساس روایات، در روز قیامت حسابرسی از شیعیان به‌صورت ویژه با حضرات معصومین می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی در ادامه گفت: زیارت اهل‌بیت(ع)، حضور در اماکن مقدسه و مشاهد مشرفه و قرائت ادعیه، شفابخش و درمان‌کننده امراض جسمی و روحی می‌باشد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تأکید کرد: لازمه رسیدن به نشاط و آرامش معنوی، بیدار شدن از خواب غفلت و هوشیار شدن و یاد خدا بودن است؛ قرائت قرآن، اقامه نماز، قرائت زیارت آل یاسین، دعای کمیل و ندبه، دعای عهد و... همگی ذکر الله هستند و یاد اهل‌بیت(ع) همان یاد خداست. به این معنی که همان‌طور که قرآن نور و هدایت‌گرو شفابخش و رحمت است، اهل‌بیت(ع) نیز نور و هدایت‌گر و شفابخش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha