پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه الموت

حوزه/ دوست داشتن همسر، فرزند، خانواده و مال حلال مشکلی ندارد؛ اما نباید همّ و غم درونی ما مباحث دنیوی و مال دنیا باشد؛ ما سرباز امام زمان(عج) هستیم و باید در این راه از دنیا گذشته و به فکر خدمت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسینی سه شنبه شب در جلسه طلاب الموتی مقیم حوزه علمیه قم که در دفتر قزوینی ها برگزار شد، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: حضرت در این حدیث فرموده است: که بدانید که کمال دین طلب علم و عمل به آن است؛ علم آموزی واجب تر از طلب مال است، مال برای شما تقسیم و ضمانت شده است، مال را شخص عادل برای شما تقسیم و ضمانت کرده و به زودی به شما خواهد داد؛ اما علم مشخص نیست که چه مقدار به ما داده شود و باید آن را طلب کرد.

وی با اشاره به روایت دیگر از رسول خدا(ص)، ابراز داشت: اگر کسی دنبال راه‌هایی برود که در آن راه باید کسب علم نماید، خدای متعال راه بهشت را برای او آماده و آسان می نماید و ملائکه پرهای خود را باز نموده و زیر پای طالب علم پهن نموده و از این عمل خویش خشنود هستند؛ برای طالب علم آنچه در آسمان و زمین است طلب مغفرت می کنند؛ حتی ماهیان دریا. علما وارثان انبیاء بوده و ارث انبیاء درهم و دینار نیست؛ اما علم را ارث گذاشته اند. کسی که طالب علم شود به بهره بسیار زیادی خواهد رسید.

امام جمعه الموت به روایتی از امام حسین(ع) نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هرگاه دیدید عالمی محبت به دنیا دارد او را طبق دین خود متهم نمایید؛ زیرا دوستدار چیزی است که پیوسته مراقب آن است و رسول خدا فرمودند، خداوند به داوود وحی کرد که بین من و خودت عالم فریفته به دنیا واسطه قرار نده که تو را از راه محبت من باز می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسینی تصریح کرد: دوست داشتن همسر، فرزند، خانواده و مال حلال مشکلی ندارد؛ اما نباید هم و غم درونی ما مباحث دنیوی و مال دنیا باشد؛ ما سرباز امام زمان(عج) هستیم و باید در این راه از دنیا گذشته و به فکر خدمت باشیم.

وی بیان داشت: طلاب و فضلا باید مقصد و مسیر حرکت خود را مشخص نمایند تا بتوانند با برنامه ریزی بهتر در مسیر طلبگی خود قدم بردارند.

امام جمعه الموت ابراز داشت: امروز باید به داد اسلام، نظام و انقلاب برسیم؛ چراکه دشمنان هر روزه هجمه های بسیاری داشته و به دنبال ضربه زدن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مسلم درگاهی، نماینده طلاب الموت نیز در این جلسه اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب، مجمعی فعال بوده که پیشنهادات خود را به جامعه مدرسین حوزه داده و پس از تصویب در آن به شورای عالی حوزه ارسال می شود.

وی ابراز داشت: یکی از طرح های مجمع نمایندگان، تربیت نیرو و کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است تا بتوان برای کشور نیروهای انقلابی تربیت کرد.

نماینده طلاب الموتی مقیم قم خاطرنشان ساخت: این طرح برای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارسال شده تا ان شاءالله پس از تصویب به مرحله اجرا برسد.

حجت الاسلام والمسلمین درگاهی تصریح کرد: همچنین پیگیری انقلابی ماندن حوزه نیز از دیگر برنامه های مجمع نمایندگان طلاب است که بر اساس آن برنامه هایی از سوی این مجمع برگزار شده است.

وی بیان داشت: مجمع نمایندگان طلاب دارای کمیسیون های مختلفی است که پیشنهادها و برنامه هایی برای حوزه در این کمیسیون ها مطرح شده و در آن بررسی می شود که یکی از آنان طرح پنج ساله حوزه است که به این مجمع ارسال شده تا مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده طلاب الموتی مقیم قم خاطرنشان ساخت: امروز نیازمند فضلایی برای سنگر امامت جمعه و امامت جماعت در شهرها و روستاهای مختلف قزوین هستیم؛ عزیزانی که این ظرفیت در آنان وجود دارد، خود را معرفی نمایند تا بتوانیم از آنان استفاده نماییم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha