پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آغاز درس خارج آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مسئولان بنابر بیانات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه وظایف بسیار سنگینی دارند که باید به آن توجه نموده و مطالعه نمایند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، اظهار داشتند: بعد از قرآن کریم، نهج البلاغه بسیار قابل استفاده است و این کتاب در حوزه علمیه قم باید کتاب درسی باشد؛ چون مطالب بسیار مهم و عجیبی در آن وجود دارد.

ایشان با بیان این مطلب که وظایف مسئولان در نهج البلاغه مطرح شده است، ابراز داشتند: مسئولان بنابر بیانات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه وظایف بسیار سنگینی دارند که باید به آن توجه نموده و مطالعه نمایند.

این مرجع تقلید با اشاره به توصیه های حضرت امیر(ع) به کارگزاران، خاطرنشان ساختند: «جمع آوری مالیات»، «شناخت و جهاد در برابر دشمن»، «تربیت مردم صالح» و «ایجاد مملکت آباد» از توصیه هایی است که باید سرلوحه فعالیت مسئولان باشد.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: أمیرالمؤمنین (ع) در این توصیه، «توجه به مباحث اقتصادی»، «مبارزه با دشمنان» و «توجه به مسائل فرهنگی» را مورد دقت قرار داده که باید مورد نظر مسئولان ما باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کردند و بیان داشتند: حضرت فرمودند: «ما ذنبان ضاريانِ ارسلا في زريبه غنم باكثرَ فساداً من حب الجاهِ وَالمالِ/ اگر دو گرگ درنده در گله گوسفندي رها شوند بيش از حب جاه و مال فساد نمي كنند.

معظم له در پایان تأکید کردند: مسئولان باید از حب جاه و مال دوری کرده و به فکر خدمت به مردم باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha