جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ علی جمعة

حوزه/ شیخ عمر هاشم گفت:چه خوب است که فرهنگ و روحیه صفا و صمیمیت و برادری و محبت در میان مسلمانان گسترده باسد تا ما هنگام برگزاری چنین مناسبتی شایسته همراهی با صاحب مراسم (پیامبر اسلام) باشیم و به شفاعت ایشان امید داشته باشیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر و عضو هیئت علمای بزرگ الازهر در مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) در مسجدالحسین(ع) در قاهره، گفت: جشن میلاد پیامبر ما را دعوت می کند که به اخلاق و رفتار سرور تمام بشریت اقتدا کنیم و به سنت ایشان عمل کنیم.

وی افزود: حدود 95% سنت پیامبر اسلام مشتمل بر اخلاق و دستورات اخلاقی است و مسلمانان و دوستداران پیامبر باید به این اخلاق پایبند باشند.

مفتی سابق مصر در ادامه به روایتی اشاره کرد که در آن جبرئیل از پیامبر اسلام(ص) پرسید: اسلام و ایمان و احسان چیست و حضرت در پاسخ فرمود: این است که خدا را آن گونه عبادت کنی گویی او را می بینی و بدانی که اگر تو او را نمی بینی، او تو را می بیند.

شیخ عمر هاشم

عضو هیئت علمای بزرگ الازهر: تروریست ها توبه کنند

در ادامه این مراسم که در مسجدالحسین(ع) قاهره برگزار شد، شیخ عمر هاشم عضو هیئت علمای بزرگ الازهر گفت: پیامبر اکرم مقامی بس والا و عالی نزد پروردگار جهان دارد تا جایی که خداوند متعال اسم خود را با نام پیامبرش قرین کرد و هرکس به "لا اله الا الله" شهادت بدهد باید به "محمد رسول الله" نیز شهادت بدهد و اکنون به خواست خدای متعال این دو نام در مساجد کره زمین تکرار می شود.

وی در ادامه سخنان خود مسلمانان را به محبت و برادری دعوت کرد و آن را خواسته رسول خدا از تمام مسلمانان دانست و گفت: چه خوب است که فرهنگ و روحیه صفا و صمیمیت و برادری و محبت در میان مسلمانان گسترده باسد تا ما هنگام برگزاری چنین مناسبتی شایسته همراهی با صاحب مراسم(پیامبر اسلام) باشیم و به شفاعت ایشان امید داشته باشیم.

شیخ هاشم در بخش دیگری از سخنان خود از تروریست ها نیز خواست رو به سوی خدا بیاورند و توبه کنند و بدانند که رحمت خدای متعال و پیامبرش شامل همه انسان ها حتی غیر مسلمانان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha