جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سمینار بین الملی مبارزه با تروریست در ساحل عاج

حوزه/ سمینار بین المللی دو روزه «مبارزه با تروریسم و تامین امنیت جامعه» با حضور بیش از دویست شخصیت و مقام نظامی و دولتی بیش از ۲۶ کشور آفریقایی و همچنین نماینده آلمان در ساحل عاج برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lepetitjournalmarocain، سمینار بین المللی دو روزه با موضوع «مبارزه با تروریسم و تامین امنیت جامعه» در سالن سران جاکویل واقع در شهر ابیجان پایتخت اقتصادی کشور ساحل عاج برگزار شد. در این همایش دو روزه حدود 200 نفر از شخصیت های دولتی و نظامی از 26 کشور آفریقایی حضور داشتند.

نماینده سیاسی آلمان در ساحل عاج به عنوان سخنران اصلی این همایش گفت:  نمی توان این‌گونه گفت که چالش تروریسم و مسئله مبارزه با آن امرزوه فقط محدود به آفریقا است، بلکه این درخت شوم روز به روز در حال گسترش است تا جایی که حتی شاهد آن هستیم که برخی از شاخه های تکفیر و تروریسم تا قلب اروپا نیز رسیده اند.

عبد الملک کیتانی سفیر مراکش به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم ضمن ابراز خرسندی از شرکت در این مراسم گفت: کشور های آفریقایی به ویژه نوار ساحل صحرا همواره از دیرباز در مواجهه با پدیده شوم تروریسم بوده اند و متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از کشور های آفریقایی ضمن اتخاذ سیاست سکوت در قبال این پدیده، در خفا با برخی از سران تروریسم در منطقه مذاکره می کنند و کمک های مالی و پشتیبانی نظامی در اختیار آنها قرار می دهند که این خود دلیل اصلی عدم پیشرفت در مسئله خشکاندن ریشه تروریسم در قاره آفریقا می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha