جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی دادگستری استان قم

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان قم به رشد پرونده های قضایی و تأثیر شرایط بیرنی چون وضع اقتصادی بر این رشد اشاره کرد و گفت: مهمترین اولویت دستگاه قضایی بسط عدالت است و تمامی اقدامات و عملکرد‌ها بایستی بر مبنای عدالت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی استان قم که در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد در سخنانی به برخی ویژگی های رسول خدا(ص) اشاره نمود و افزود: همه به خصوص کسانی که مسؤلیت هایی بر عهده دارند باید از ویژگی های شخصیتی و زندگی خاتم انبیاء در زندگی خود بهره ببرند.

وی اظهار کرد: ویژگی بزرگ رسول خدا(ص) این بوده است که هرآنچه تجربه می نمود را در اختیار دیگران قرار می داد و راه رسیدن به آن تجربه را هم برایشان روشن می نمود.

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: یک ویژگی دیگر رسول خدا و دیگر انبیاء این بود که آمدند تا تغییرات را حاصل کنند و این دشوار ترین کار انان بود که بخواهند جوهر یک انسان را عوض نمایند چراکه تا ماهیت انسان تغییر نکند مورد خطااب قرار نمی گیرد.

وی به رشد پرونده های قضایی و تأثیر شرایط بیرنی چون وضع اقتصادی بر این رشد اشاره و خاطرنشان کرد: در صدور رأی ها و رسیدگی به پرونده ها همیشه عده ای ناراضی هستند و البته در مقابل هم عده ای رضایت دارند، اما با این حال مهمترین اولویت دستگاه قضایی  بسط عدالت است و تمامی اقدامات و عملکرد‌ها بایستی بر مبنای عدالت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی مطرح کرد: برخی ها در خواب هستند در حالی که فکر می کنند بیدارند و لذا توجیه این افراد که در خواب به سر می برند سخت است و از این نظر کار قضایی مشکل می شود.

لازم به ذکر است: در این مراسم حجت الاسلام اصغر حبیبی به عنوان دادستان جدید نظامی استان قم معرفی  و از کمال فرهنگ نیا دادستان قبلی تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha