جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه اهل سنت عسلویه

حوزه/ امام‌جمعه اهل سنت عسلویه گفت: انتخاب هفته وحدت نگاه هوشمندانه و فراست امام خمینی (ره) را می‌رساند که با این نام‌گذاری اجازه نداد در هنگامه جشن‌های ولادت نبی خدا(ص) سوء استفاده‌ای رخ بدهد و عده‌ای بخواهند با اختلاف‌افکنی، به اسلام و اتحاد ملی صدمه بزنند؛ اتحادی که رهبر معظم انقلاب خدشه و آسیب به آن را حرام دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ ابراهیم محمدی، امام جمعه اهل سنت عسلویه صبح امروز در مراسم جشن وحدت که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) عسلویه ضمن تبریک میلاد فرخنده پیامبر اسلام(ص) و فرزند ایشان امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: نیاز به پیروی و تبعیت از سیره و سنت نبی مکرم اسلام را بیشتر از هرزمان ضرورت دارد، مشکلات متعدد جهان اسلام به دلیل فاصله گرفتن مسلمانان از تعالیم دین و قرآن و رسول گرامی اسلام است.

امام جمعه اهل سنت عسلویه افزود: امروز آموزه‌های اسلام بیشتر از کشورهای اسلامی در کشورهای غیر اسلامی مورد توجه قرار گرفته و بدان عمل می‌کنند، متأسفانه ما در اسوه گرفتن از سیره پیامبر و مکارم اخلاق و در پایبندی به تعالیم اسلام کمرنگ عمل کرده‌ایم.

وی ضمن تأکید بر اسوه قرار دادن منش و رفتار پیامبر (ص) گفت: وقتی زندگانی حضرت را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهیم می‌بینیم که رسول خدا در دوران جوانی و قبل از بعثت منادی وحدت بودند و هر جا اختلاف و دودستگی مشاهده می‌کرد برای رفع آن گام و قدم برمی‌داشتند. هنگامی‌که به مدینه منوره هجرت فرمودند اختلافات بسیار شدیدی بین قبیله اوس و خزرج بود، حضرت بین این دو قبیله برادری و همدلی ایجاد کردند.

وی با اشاره به تقویت و تحکیم بخشیدن به وحدت در سطح ایران و جهان اسلام گفت: اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی و منادی اول وحدت حضرت امام رحمت‌الله تعالی علیه، این هفته به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است تا در ایران و کشورهای اسلامی با برگزاری مراسم و جشن و تشکیل همایش‌ها و نشست‌های اسلامی، ضمن تقویت همدلی و انسجام، اهداف بلند انقلاب اسلامی در جهان توسعه بیشتری پیدا کند.

امام‌جمعه اهل سنت عسلویه یادآور شد: انتخاب هفته وحدت نگاه هوشمندانه و فراست امام خمینی (ره) را می‌رساند که با این نام‌گذاری اجازه نداد در هنگامه جشن‌های ولادت نبی خدا(ص) سوء استفاده‌ای رخ بدهد و عده‌ای بخواهند با اختلاف‌افکنی، به اسلام و اتحاد ملی صدمه بزنند؛ اتحادی که رهبر معظم انقلاب خدشه و آسیب به آن را حرام دانستند.

وی شهرستان عسلویه را نمونه کامل و بارز وحدت بین شیعیان و اهل سنت بیان داشت و گفت: در شهرستان عسلویه شیعه و سنی در کنار یکدیگر با آرامش و صلح و صفا زندگی می‌کنند و اختلاف و دو دستگی در میان آنان هیچ معنا و مفهومی ندارد.

شیخ ابراهیم محمدی گفت: در شهرستان عسلویه شیعه و سنی در کنار یکدیگر با آرامش و صلح و صفا زندگی می‌کنند و اختلاف و دودستگی در میان آنان هیچ معنا و مفهومی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha