جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای عالی حوزه با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله نوری همدانی یادآور شدند: بامطالعه نامه ۲۷ نهج‌البلاغه متوجه اهمیت نماز در جامعه می‌شویم زیرا در بخشی از این نامه این مسئله ذکرشده است که اگر به‌وقت نماز اهمیت دهیم همه کارهای ما سروقت انجام می‌شود اما اگر این مسئله حاصل نشود همه کارهای ما نیز با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با ستاد چهارمین اجلاسیه استانی نماز بیان داشتند: اجلاس نماز کاری فرهنگی و با اهمیت است زیرا یکی از مهم‌ترین  ارکان اسلام نماز و ترویج این مسئله است.

ایشان تصریح کردند: باید کاری در کشور صورت بگیرد که مردم خود به نماز اقبال پیدا کنند و کار خود را تعطیل کنند، تابه‌حال دراین‌باره صحبت زیاد شده اما آنچه می‌بینیم در عمل این‌چنین نبوده است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: بامطالعه نامه 27 نهج‌البلاغه متوجه اهمیت نماز در جامعه می‌شویم زیرا در بخشی از این نامه این مسئله ذکرشده است که اگر به‌وقت نماز اهمیت دهیم همه کارهای ما سروقت انجام می‌شود اما اگر این مسئله حاصل نشود همه کارهای ما نیز با مشکل مواجه می‌شود.

ایشان تأکید کردند: علاوه بر اقامه نماز باید به معنای نماز توجه داشته باشیم زیرا نماز حاوی پیام‌های فراوانی در باب خداشناسی و روز قیامت است.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت درک مفهوم کامل سوره حمد عنوان کردند: ما باید با مفهوم مهم سوره حمد آشنا شویم. بدانیم که چه پیام‌هایی برای ما دارد زیرا هیچ نمازی بدون سوره حمد محقق نمی‌شود.

معظم له ابراز داشتند: آل سعود زیارت قبور بقیع را شرک می‌دانند و اگر ما این کار را انجام دهیم ما را مشرک می‌نامند ولی خودشان زیر بار استعمار رفته‌اند و این با مبانی اسلام و «ایاک نعبد و ایاک نستعین» مخالفت دارد.

ایشان تصریح کردند: خدای تعالی ما را مختار خلق کرده است و این‌یکی از رحمت‌های پروردگار است و وظیفه ما این است که مردم را به راه مستقیم هدایت کنیم و برای رسیدن به راه مستقیم باید مردم را به نماز ترویج و تشویق کنیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: نماز جماعت دارای ثواب فراوانی است زیرا عظمت نماز به جماعت نشانگر عظمت اسلام خواهد؛ اربعین نیز نماد دیگری از عظمت اسلام به شمار می‌رود.

ایشان مطرح کردند: امام جماعت باید با برنامه در محراب حضور پیدا کند زیرا محراب محل حرب با شیطان و شیطانیان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha