جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سازمان قضایی

حوزه/ دادستان نظامی استان قم گفت: با توجه به اینکه پرونده های ورودی هر سال افزایش می یابد، نتیجه می گیریم که مجازات ها بازدارندگی ندارند و برای این منظور باید به سراغ متولیان فرهنگ برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام اصغر حبیبی پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه خود به عنوان دادستان قضایی استان قم که در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد اظهار کرد: در هر جایگاهی هستیم این سخن امام علی(ع) که انسان نباید خود را به کم تر از بهشت بفروشد را از یاد نبریم و به آن توجه داشته باشیم.

وی گفت: دستگاه قضا پناهگاه مردم است و مردم از این دستگاه انتظار دارند تا حق ان ها بگیرد و حق را به حق دار برساند.

دادستان نظامی استان قم تصریح کرد: دادستان باید این ویژگی را داشته باشد که به سرعت به امور رسدیگی کند و از بدو تشکیل پرونده تا ختم آن پیگری های لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجازات ها به تنهایی بازدارنده نیست خاطرنشان کرد: خشن ترین مجازات اعدام و حبس ابد است، اما دیده می شود با وجود این مجازات ها باز افراد مرتکب جرم می شوند.

حجت الاسلام حبیبی گفت: با توجه به اینکه پرونده های ورودی هر سال افزایش می یابد نتیجه می گیریم که مجازات ها بازدارندگی ندارد و برای این منظور باید به سراغ متولیان فرهنگ برویم.

وی به تقویت تقوا در جامعه اشاره کرد و افزود: تقوا که در افراد تقویت شود بزهکاری و جرم کاهش می باید.

دادستان نظامی استان قم عنوان کرد: دادستان می تواند بازوی فرماندهان نظامی و انتظامی در ایجاد امنیت در جامعه باشد و هم نیروی هماهنگ کننده بین فرماندهان و سازمان قضایی نیروهای مسلح  باشد.

وی با بیان اینکه تخلف از نیروهای نظامی و انتظامی و نیروی های مسلح مورد قبول نیست و حتی وقوع یک تخلف هم در این نیروها زیاد است و نباید انجام شود گفت: با وجود دادستان توانمند باید منطقه برای هنجار شکن ها ناامن شود.

حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه وظایف دادستان تامین امنیت و حفط دستاورد های انقلاب و نظام است و دادستان باید چتر امنیت را باز نمیاد تا مؤمنان در زیر این چتر زندگی کنند گفت: اکنون دادستانی با رویکرد جدید و شتاب بیشتر و دقت مضاعف تر راه خود را می رود.

وی تقویت موارد پیشگیری، آموزش ضابطین و نظارت بر عملکر ضابطین و حفظ شأن نیروی های مسلح را جمله اقدامات در دستور کار برشمرد و در پایان گفت: کار قضات بسیار سخت است و باید برای انجام آن به خدا پناه ببرند تا بتوانند از عهده این رسالت سنگین را بر ایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha