شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ دبير شوراي نگهبان با انتقاد از اينكه در بازار آزاد هركس هرگونه مي‌خواهد قيمت‌گذاري مي‌كند و به بي‌ثباتي بازار دامن مي‌زند، گفت: نگراني و ناراحتي مردم از گراني و تورم احساس مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نقل از روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت‌الله جنتي با تبريك ايام ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص) و امام صادق(ع) و همچنين هفته وحدت گفت: ما از شناخت پيامبر گرامي (ص) و توصيف كمالات آن بزرگوار عاجزيم و جز حضرت علي (ع) كسي پيامبر عظيم‌الشأن را نشناخت و جز پيامبر عزيز كسي حضرت علي (ع) را نشناخت.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به تأكيد امام خميني (ره) بر لزوم وحدت شيعه و سنتي و دوري از تفرقه گفت: اگر مسلمانان وحدت داشتند دشمن نمي‌توانست بر آنان مسلط شود.

وي در ادامه به هفته بسيج و رشادت‌هاي آنان در طول انقلاب به ويژه جنگ تحميلي اشاره كرد و افزود: بسيج بهترين دستاورد انقلاب اسلامي است، چرا كه در فرصتي محدود از انسان‌هايي كه هيچ‌گونه آموزش نظامي و رزمي نديده بودند، ايثارگراني عاشق شهادت تربيت كرد كه آگاهانه به استقبال مرگ رفتند و دشمن مورد حمايت همه قدرت‌هاي بزرگ دنيا را ذليل و خوار از ميهن اسلامي بيرون كرد.

آيت‌الله جنتي با تأكيد بر زنده نگهداشتن روحيه بسيجي گفت: اگر چه همه در پيروزي و غلبه بر دشمن در دفاع مقدس سهيم هستند ولي سهم بسيج در اين زمينه بسيار بيشتر و مهم‌تر بود و اكنون نيز بايد به منظور حفظ انقلاب ارزش‌ها و روحيه بسيجي را حفظ كنيم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با قدرداني از عاملان ايجاد امنيت در كشور گفت: بحمدلله بر خلاف پيش‌بيني بدخواهان، اوضاع داخلي از آرامش نسبي برخوردار است، هرچند نگراني و ناراحتي از گراني و تورم هنوز احساس مي‌شود.

وي با انتقاد از اينكه در بازار آزاد هركس هرگونه مي‌خواهد قيمت‌گذاري مي‌كند و به بي‌ثباتي بازار دامن مي‌زند، اضافه كرد: از دولت توقع است كه در فروش اجناس خود تمهيدات به منظور جلوگيري از گراني را رعايت كند.

آيت‌الله جنتي درباره مسائل خارجي به اوضاع نابسامان و رنج‌ها و مصيبت‌هاي مردم مظلوم يمن اشاره كرد و افزود: مردم مقاوم يمن با تحمل همه مشقت‌ها و سختي‌ها از جمله قحطي و گرسنگي همچنان استوار و نستوه ايستاده‌اند كه بايد واقعاً از آنها قدرداني كرد.

دبير شوراي نگهبان در ادامه به ماجراي قتل خاشقچي خبرنگار منتقد آل‌سعود اشاره كرد و گفت: بشريت و انسانيت در غرب به رغم همه پيشرفت‌هاي صنعتي و علمي از نظر معنوي به جاهليت اولي برگشته است؛ چرا كه آمريكا از رژيمي كه يك خبرنگار را در سفارت خود در كشور ديگر به بدترين شرايط به قتل مي‌رساند و جسدش را تكه‌تكه مي‌كند، حمايت مي‌كند.

آيت‌الله جنتي در پايان با اظهار اميدواري براي تعجيل در فرج امام زمان (عج)، گفت: اين مشكلات و مسائل فقط با دست آن حضرت حل مي‌شود و با ايجاد عدل جهاني، بشريت نجات خواهد يافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha