پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نوایی، مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با تأکید بر ضرورت حمایت بنیاد ملی نخبگان از مستعدان برتر حوزوی، گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته تاکنون ۲۵۵ طلبه مستعد برتر در سطح حوزه علمیه خراسان شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی، بعداز ظهر امروز در نشستی با رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی، در بجنورد، بر ضرورت حمایت این بنیاد از نخبگان حوزوی استان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 255 طلبه دارای استعداد برتر حوزوی در سطح سه استان خراسان شناسایی کرده‌ایم، افزود: تا پیش از این به دلیل اینکه شناسایی استعدادهای برتر مدارس علمیه به‌صورت متمرکز در مشهد انجام می‌شد از مدارس علمیه خراسان شمالی کمتر از انگشتان یک دست طلبه مستعد شناسایی کرده بودیم، اما امسال با توجه به اینکه این روند در خود استان انجام شده و طلاب بیشتری ارزیابی می‌شوند شمار استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان شمالی افزایش چشمگیری می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به ثبت‌نام 48 طلبه برادر مستعد آموزشی برای شرکت در ارزیابی استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود حدود نیمی از این داوطلبان حائز شرایط استعدادهای برتر و نخبگان باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به روند رو به رشد حوزه علمیه خراسان شمالی از نظر کمی و کیفی امیدواریم در سال‌های آتی شمار استعدادهای برتر حوزه علمیه این استان به 100 نفر برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی تصریح کرد: گام نخست در این فرآیند شناسایی ممتازان آموزشی در سه سال متوالی حوزه علمیه است؛ به این معنا که باید معدل داوطلبان ارزیابی استعدادهای برتر بالای 18 باشد تا بتوانند وارد چرخه ارزیابی به‌عنوان مستعد برتر حوزوی شوند که این ارزیابی خود شامل بخش آموزشی، اخلاقی، تهذیبی، پژوهشی و ... می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت حمایت بنیاد ملی نخبگان از مستعدان برتر حوزوی، گفت: در سطح کلان کشور بنیاد ملی نخبگان چند نشست برگزار کرده‌ایم و اکنون موضوع حمایت از نخبگان حوزه‌های علمیه برای این بنیاد به‌خوبی جا افتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به وجود تعامل مناسب بین حوزه علمیه و بنیاد نخبگان، اظهار کرد: کاری که پیش از این در بنیاد ملی نخبگان انجام شده بود، این بود که آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های شناسایی نخبگان در رشته‌های مختلف تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده بود اما در مورد شناسایی نخبگان حوزوی آئین‌نامه و شیوه‌نامه‌ای نداشتند.

وی ادامه داد: با برگزاری نشست‌های مکرر و پیگیری‌هایی که صورت گرفت شیوه‌نامه و آیین‌نامه شناسایی استعدادهای برتر حوزه علمیه تدوین شد و در اختیار بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که الآن در کتاب آئین‌نامه و شیوه‌نامه جدید بنیاد ملی نخبگان، بخش مربوط به شناسایی نخبگان حوزوی هم گنجانده شده است.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با افزایش تعامل بین بنیاد نخبگان و حوزه علمیه خراسان شمالی، زمینه‌های بیشتری برای حمایت از مستعدان برتر حوزه علمیه استان فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha