شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قاسمی فرد- رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی

حوزه/ رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی گفت: این آماده افزایش تعامل با حوزه علمیه و حمایت از نخبگان حوزوی برای بالفعل کردن استعدادهای بالقوه طلاب مستعد مدارس علمیه استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، مهدی قاسمی فرد، رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی، بعد از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی، مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، با اشاره به سابقه فعالیت این بنیاد در استان، اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی در سال 89 تأسیس شد و تاکنون خدمات شایسته‌ای را به نخبگان در زمینه‌های مختلف ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در تعریف این بنیاد نخبه برتر شامل دانش آموزان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و سایر نخبگان بوده و به رده سنی و یا نهاد آموزشی و علمی خاصی اختصاص ندارد، اضافه کرد: الآن 160 استعداد برتر در زمینه‌های مختلف در استان شناسایی شده و مورد حمایت این بنیاد قرار گرفته‌اند.

قاسمی فرد با اشاره به اینکه برای شناسایی استعدادهای برتر از سوی بنیاد نخبگان 13 آیین‌نامه مدنظر است، گفت: از دیدگاه این بنیاد نخبگان نباید به‌صورت گلخانه‌ای رشد کنند بلکه ضروری است هم‌زمان که در جامعه در حال فعالیت علمی خود هستند به‌صورت توأمان از سوی این بنیاد هدایت شوند تا بتوانند از ظرفیت نخبگی و استعداد ویژه خود استفاده کرده و جامعه هم از توانمندی آن‌ها منتفع شود.

وی تصریح کرد: کار بنیاد نخبگان شناسایی استعدادهای برتر و حمایت از آن‌ها است، اما هنوز شیوه‌نامه اجرایی شناسایی و جذب نخبگان حوزه‌های علمیه به این بنیاد در استان ابلاغ نشده است، ولی تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر شیوه‌نامه مزبور را دریافت کرده و اقدامات خود را در این زمینه شروع کنیم.

قاسمی فرد خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی و حمایت از نخبگان باید تعامل دستگاه‌های مختلف استان افزایش یابد در حالی که هنوز این تعامل ایده آل نیست.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی، اظهار کرد: این استان از نظر علمی برتر بوده و نخبگان مستعدی دارد به‌گونه‌ای که در جشنواره‌های رویش و اختراعات حرف‌های زیادی دارد، اما باید این استعدادها و نخبگان هدایت و بالفعل شوند.

وی افزود: بنیاد نخبگان خراسان شمالی آماده افزایش تعامل با حوزه علمیه و حمایت از نخبگان حوزوی برای بالفعل کردن استعدادهای بالقوه طلاب مستعد مدارس علمیه استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha