شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابوالفضل جوکار

یکی از مشکلات کنکور این است که در یک سیستم آموزش ارائه شده و در سیستم دیگر ارزشیابی صورت می گیرد بنابراین ادغام وزارت آموزش و پرورش و علوم گام اول حذف کنکور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از رسانه ها، ابوالفضل جوکار در نشست صمیمی که به مناسبت هفته کتابخوانی درمجموعه خانه کتاب قم برگزار شده بود گفت: متاسفانه کتاب‌های درسی قوام لازم را ندارد و باید چند برابر آن، در کتاب‌های کمک آموزشی توضیحات لازم را ارائه کنیم که موضوعات، برای دانش آموزان قابل فهم باشد.

وی یکی از علل رشد ناشران کتاب‌های کمک آموزشی را ضعف‌های موجود در کتاب‌های درسی دانست و بیان کرد: ما امروز در عرصه کتاب با مشکل توزیع روبه رو هستیم و باید کتاب در ویترین باشد تا عرضه شود.

جوکار با اشاره به اینکه گفته شده است موسسات برگزار کننده آزمون‌های آزمایشی نمیگذارند که کنکور حذف شود، بیان کرد: مگر این قبیل موسسات چه کاره هستند که بخواهند جلوی حذف کنکور را بگیرند.

این مدیر و فعال عرصه کتاب با اشاره به طرح خود برای حذف کنکور بیان کرد: باید ملاک سنجش دانش آموزان در سه سال آخرتحصیل هر سال ۲۵ درصد و ۲۵ درصد نیز به کنکور اختصاص یابد، در چنین شرایطی دیگر دانش آموزان استرس سنجش ۱۲ سال تحصیل در سه یا چهار ساعت را نخواهد داشت.

جوکار در خصوص یکی دیگر از مشکلات برگزاری کنکور گفت: مشکل دیگر این است که در یک سیستم آموزش ارائه شده و در سیستم دیگر ارزشیابی صورت میگیرد، یعنی آموزش و پرورش کار آموزش را بر عهده دارد ولی ارزشیابی بر عهده وزارت علوم است؛ ادغام وزارت آموزش و پرورش و علوم گام اول حذف کنکور است.

وی افزود: باید مسئله آموزش در کشور به صورت زیربنایی اصلاح شود و توسعه عدالت آموزشی زمانی محقق‌ می‌شود که اگر امکان برخورداری همه دانش آموزان کشور از امکانات آموزشی پایتخت یا کلان شهر‌ها میسر نیست، حداقل جلوی عرضه کتاب‌های کمک آموزشی گرفته نشود چرا که خالقان این کتاب‌ها از بهترین و برترین معلمان مجرب کشور می‌باشند و امکان مطالعه و بهره مندی دانش آموزان از این کتاب‌ها حتی در دورترین نقاط کشور نیز فراهم است.

 وی در پایان با اشاره به ارسال نامه به وزیر آموزش وپرورش در مورد موسسات کمک آموزشی گفت: پاسخی از وزیر هنوز دریافت نکرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha