سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اکران نخستین اثر فلسفی مستند  حقیقت پنهان

حوزه/ نخستین اثر فلسفی پیرامون عقل با عنوان"حقیقت پنهان" شب در سینما آیه قم اکران و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر ایمن المصری رئیس آکادمی حکمت عقلی در جمع خبرنگاران در سینما آیه قم  هدف از تولید مستند" حقیقت پنهان" را به نمایش گذاشتن فضایل اخلاقی، کرامت انسانی و ارزش‌های الهی دانست و گفت: متأسفانه امروز این سلاح مهم به‌جای اینکه در اختیار فضایل و ارزش‌های انسانی و الهی قرار گیرد در اختیار تبلیغ رذایل اخلاقی قرارگرفته است.

رئیس آکادمی حکمت عقلی عنوان کرد: نشان دادن تقابل دوسویه بین عقل و انحطاط‌های اخلاقی و کم‌توجهی به برخی جنبه‌های مهم هنر از اهداف اساسی این مستند فلسفی پیرامون عقل است، در مسئله فیلم سازی و به‌ویژه مستند امکانات موجود اندک است و باید از همان امکانات کم بیشترین بهره ها را برد.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: هدف از این مستند تولید شده مبحث تقابل انسان باعقل خود است، انسان از دیرباز برای پیشرفت خود در شئونات مختلف از عقل در برخی امور استفاده مناسبی کرده و پیشرفت‌های رفاهی مطلوبی را ایجاد کرده اما از نظر اخلاقی دچار انحطاط و بعضا عقبگرد شده است.

عباس صالح مدرسه‌ای کارگردان نخستین اثر مستند فلسفی پیرامون عقل نیز در  ادامه این نشست خبری گفت: برخی معتقدند فیلم مستند قدرت و توانایی ورود به مباحث فلسفی و عقلی را ندارد اما با ساده‌سازی زبان عقل و فلسفه می‌توان از این ذخایر بزرگ و عظیم به نحو احسن استفاده کرد.

وی گفت: در این مستند فلسفی رویکردهای غالب فلسفی حاکم بر جهان و نتایج تلخ آن مانند تنهایی انسان، سردرگمی، ساخت سلاح‌های کشتارجمعی، بسترهای ایجاد گروهک‌های تروریستی و تبلیغ دنیا گریزی مذموم در برخی کشورهای دنیا به تصویر کشیده شده است.

عباس صالح مدرسه ای خاطر نشان ساخت: در این مستند نشان داده‌شده که مباحث عقلی فلسفی در تمام ابعاد زندگی می‌تواند کارگشا و اثر گشا باشد، بسیاری از مشکلات کنونی جهان کنونی به دلیل کنار گذاشتن مباحث فلسفی و عقلی است.

کارگردان مستند "حقیقت پنهان" در پایان بیان کرد: در این فیلم سعی شده تا مباحث عمیق فلسفی و عقلی با زبان ساده و قابل‌فهمی به مخاطبان ارائه شود، همچنین سعی شده از پیچیدگی‌های فلسفی کاسته شده و مباحث برای عموم مردم قابل‌فهم باشد، کمبود امکانات درزمینهٔ ساخت آثار مستند یکی از مشکلات اساسی این حوزه در کشور است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha