پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عباس کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده است، اروپایی ها فقط زمان خریده اند و در عمل هیچ کاری انجام نداده اند؛ دولتمردان در اعتماد به اروپایی ها تجدید نظر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،‌حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی شب گذشته در مراسم گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از پایگاه های برتر بسیج  که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با گرامیداشت جایگاه بسیج و تبریک میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) و با اشاره به آیه « إِلَّا تَنْفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا» بسیج دفاعی را واجب  دانست و گفت: واژه معادل بسیج در قرآن شاید «نفر» باشد؛ نفر یعنی آماده شدن برای حرکت به دستور فرمانده برای جنگ با دشمنان اسلام که بسیج دفاعی و نظامی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیج فقهی، بسیج برای امر به معروف و نهی از منکر، بسیج سیاسی و فرهنگی نیز در قرآن ذکر شده که جزو وظایف حوزه های علمیه و روحانیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اسلام خواهی، دفاع از ارزش ها، تلاش برای تحقق حیات طیبه، عدالت خواهی، تحقق عدالت در جامعه، عزت خواهی، استکبار ستیزی، مجاهدت فی سبیل الله، شهادت طلبی و تلاش برای حفظ و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی را از مهم ترین کارکردهای بسیج بر اساس گفتمان امام راحل برشمرد.

استاد حوزه علمیه،با بیان این که  بسیج اساتید، نخبگان و طلاب و روحانیان باید در مطرح کردن فقه در چرخه زندگی و تبدیل آن به فرهنگ عمومی بیش از پیش تلاش کنند بیان داشت: فقه زدایی از فرهنگ عمومی جامعه دسیسه دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی  با بیان این که اسلام با پنج عصر مکتب، رهبری الهی، حضور یاران و خواص بصیر، حضور مردم در صحنه و صبر و مقاومت در زمان رسول الله به پیروزی رسید گفت: در میان این پنج مؤلفه آنچه به بسیج مربوط است این است که اگر نخبگان و خواص بسیجی وار حرکت کنند می توانند جامعه و توده ها را به صحنه بکشانند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: متاسفانه در دهه چهارم انقلاب اسلامی شاهدیم که نخبگان و خواص، رسالت بسیجی خود را مثل علما و اندیشمندان دهه اول انجام نمی دهند.

وی با تاکید بر این که ریشه بسیج در مکتب امام الگو گرفته از رسالت نبی گرامی اسلام و فداکاری های مولا علی(ع) استاظهارداشت: اولین انحراف در تاریخ اسلام در نخبگان ایجاد شد و همین مساله نیز باعث کناره گیری مردم شد؛ در انقلاب اسلامی ایران نیز همین پنج مؤلفه عامل پیروزی شد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که در حوزه علمیه، بسیج اساتید، طلاب و نخبگان می توانند پیشتاز حرکت اصیل مکتبی در دفاع از اسلام ناب و آموزه های اهل بیت(ع)و صیانت از انقلاب و راه امام و شهدا باشند،  گفت: مؤلفه های حرکت بسیج در مقابل دشمنان ثبات و پایداری، اعتماد به قدرت خدا، عمل به احکام اسلام، ولایت مداری، حفظ انسجام، صبر و تحمل و بابا بردن سطح اخلاق است.

وی در ادامه  جریان غرب گرا را از چالش های جدی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این جریان تلاش می کند آمریکا را به آمریکای خوب  و آمریکای بد تقسیم کند؛ تجربه برجام در هر دو دولت نشان داد که آمریکا دشمن اصلی ما است و به چیزی جز استحاله انقلاب اسلامی و دشمنی با ملت ایران فکر نمی کند؛ ما باید در برابر جریان غرب گرا هوشیار بود و این هوشیاری و بصیرت را به عموم جامعه نیز سرایت داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ائتلاف  نتانیاهو، ترامپ و ولی عهد عربستان را ائتلاف شومی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی  برشمرد و اظهارداشت: بر اثر غرش موشک های مقاومت در غزه، دولت نتانیاهو در آستانه فروپاشی قرار گرفت؛ محمد بن سلمان در باتلاق یمن و ماجرای قتل خاشقچی گیر کرده است؛ ترامپ نیز در تحریم ایران شکست خورده است.

وی برجام را تجربه ای برای عبرت گرفتناز اعتماد به غربی ها برشمرد و گفت: از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده است، اروپایی ها فقط زمان خریده اند و در عمل هیچ کاری انجام نداده اند؛ در برجام منافع ملت تامین نشد، دولتمردان در اعتماد به اروپایی ها تجدید نظر کنند، به مقامات غربی اولتیماتوم جدی دهند و اجازه ندهند بیش از این زمان بخرند..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha