پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
 بانوی شیعه فرانسوی معروف به خدیجه انقلاب

حوزه/ ساخت و نصب سنگ بالاسری بانوی شیعه فرانسوی معروف به خدیجه انقلاب در آستان مقدس امامزاده جمال‌(ع) به انجام رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ساخت سنگ بالاسری و نصب تابلوی معرفی خانم فرهیخته فرانسوی معروف به "خدیجه انقلاب " در آستان مقدس امامزاده جمال(ع) به اتمام رسید.
بر اساس این گزارش:  بانو محرزيه بوسعدی ملقب به خانم لائیب در ۲۸ ژانویه ۱۹۳۷ برابر با ۸ بهمن ۱۳۹۵ در خانواده ای اصیل و ثروتمند در تونس متولد شد و در دوران جوانی به فرانسه مهاجرت و با عبدالمجید لائیب ازدواج کرد. بانویی که هویتی جز پیرو خمینی برای خویش قائل نبود و هزینه سنگین این پیروی را نیز با جان و دل پرداخت و تمام افتخارش هم این بود که امام خمینی (ره) شخصا با یک استکان چای در مسجد جمکران از وی پذیرائی کرده است.
این بانوی فرهیخته، در یک روز جمعه در مسجد جامع پاریس، نزدیک ورودی مسجد جامع که دانشجویان مسلمان انقلابی ایرانی بساط عرضه کتاب را پهن می کردند و گاه بین نمازگزاران اعلامیه پخش می کردند، نشانی کانون اسلامی را در پای اعلامیه ای خوانده و خواسته بود که به کانون اسلامی بیاید تا با مسلمانان شیعه نیز آشنا گردد. وی پس از اینکه چهره نورانی حضرت امام در دهکده نوفل لوشاتو را از تلویزیون فرانسه دید و با ایشان دیدار کرد، چنان شیفته سیره آن حضرت و آموزه‌های انقلاب اسلامی شد که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به مذهب تشییع گرویده و تمام ثروتش را نیز به پیروی از حضرت خدیجه کبری(س) خالصانه وقف اسلام کرده و در مسیر انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرد که البته در این مسیر با موانع و سختی‌های متعددی روبرو شد. 
حمایت او از انقلاب اسلامی و معمار انقلاب تا جایی ادامه یافت که حتی به اتهام های واهی، ماه‌ها محکوم به حبس در زندان و بارها بازداشت شد اما در زندان نیز دست از فعالیت‌هایش در راه اسلام برنداشت و در همان زندان هم زنان زندانی فرانسوی و عرب را با اسلام آشنا کرد که در پی آن بسیاری از آنها به دین اسلام روی آوردند. 
خانم لائیب پس از رهایی از بند و زندان، با وجود اینکه تحت نظر مراکز امنیتی و انتظامی فرانسه زندگی و مورد تهدید قرار می گرفت، تا جایی که توان داشت تلاش های بی وقفه خود را در راه اسلام و تبلیغ ارزش‌های انقلاب اسلامی ادامه داد و در زمان جنگ تحمیلی نیز برای رزمندگان مجروح دارو می فرستاد بخاطر همین ایثار و فداکاری به خدیجه انقلاب ملقب شد. 
عشق به اسلام و انقلاب تا پایان عمر همراه این بانوی نمونه بود تا جایی که وصیت کرده بود که پس از مرگ در ایران به خاک سپرده شود. سرانجام در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵ مصادف با ۸ دی ماه ۱۳۹۴ دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست به همین سبب پیکر وی برای تشییع و تدفین به ایران منتقل و در شهر مقدس قم در جوار امامزاده جمال(ع) بقیع به خاک سپرده شد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha