جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب کرمانشاهی مقیم قم

حوزه/ امروز دولت بزرگترین بدهکار موقوفات در استان کرمانشاه است که تا به امروز یک هزار و پانصد میلیارد تومان به امضای دو طرف رسیده و مشخص شده که دولت این مقدار به اوقاف کرمانشاه بدهکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسیان در جلسه طلاب و فضلای کرمانشاهی مقیم قم که در حسینیه علی بن جعفر(ع) برگزار شد، به سؤال برخی از طلاب و فضلا پاسخ داد و گفت: خوشبختانه شهریه طلاب کرمانشاهی مقیم این استان از طریق موقوفات مختص به طلاب در حال پرداخت است و ان شاءالله به دنبال آن هستیم که شهریه طلاب کرمانشاهی مقیم قم را نیز راه اندازی نماییم.

وی اظهار داشت: اوقاف استان کرمانشاه هیچگاه وقف یک مسجد یا مکان دیگر را در جای دیگر هزینه نکرده و اگر چنین مبحثی مطرح شد، تهمت بزرگی به اوقاف کرمانشاه است و اگر چنین مسئله ای را مشاهده کنیم، حتما پیگیری خواهیم کرد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ابراز داشت: امروز نیازمند حضور بیشتر طلاب کرمانشاهی در این استان هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی در این استان بهره بیشتری ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسیان خاطرنشان ساخت: امروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی کرمانشاه بسیار بالاست و نیازمند حضور پررنگ و پرشور طلاب کرمانشاهی مقیم قم در این استان هستیم.

وی تصریح کرد: ما سرباز امام زمان(عج) بوده و باید با لباس مقدس روحانیت در راه اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت و خدمت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: امروز فضای کرمانشاه نیازمند حضور طلاب و فضلای مبلغ است و باید با حضور در صحنه به فعالیت در عرصه های فرهنگی و تبلیغی بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسیان در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: یکی از استان های پرموقوفه در سطح کشور، استان کرمانشاه است که بیشتر موقوفات آن در خود شهر کرمانشاه می باشد.

وی ابراز داشت: امروز 52 هزار رقبه برای استان کرمانشاه وجود دارد که قریب به 42 هزار رقبه در خود شهر کرمانشاه می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: امروز دولت بزرگترین بدهکار موقوفات در استان کرمانشاه است که تا به امروز یک هزار و پانصد میلیارد تومان به امضای دو طرف رسیده و مشخص شده که دولت این مقدار به اوقاف کرمانشاه بدهکار است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسیان تصریح کرد: دو سوم موقوفات احیا نشده امروز کرمانشاه مختص حوزه های علمیه است که اگر احیا شود، کمک بالایی برای حوزه است.

وی بیان داشت: امروز درآمد موقوفات کرمانشاه دو برابر 1394 است که به دنبال بیشترشدن این درآمد هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز در مباحث قرآنی و فعالیت های فرهنگی اوقاف استان ورود جدی پیدا کرده و خدمات بسیار خوبی داشته است.

حجت الاسلام سالمیان، نماینده طلاب و فضلای کرمانشاهی نیز در این جلسه ابراز داشت: تعدادی مسکن مهر در شهرک ظفر استان کرمانشاه در حال ساخت است که طلاب و فضلای علاقمند می توانند ثبت نام نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: اولویت با طلابی است که مسکن ندارند و پس از تکمیل این عزیزان، عزیزانی که صاحب مسکن هستند نیز می توانند ثبت نام نمایند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حقیقت، از مسئولان مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه، اظهار داشت: سال گذشته دفتر تبلیغات اسلامی دوره سبک زندگی را برای طلاب کرمانشاه برگزار کرده است که دوره بسیار خوبی بوده است.

وی ابراز داشت: برگزاری دوره های مشاوره، مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی، کودک و نوجوان، فرق و ادیان و ... از دیگر برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی است که در حال اجرا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقت خاطرنشان ساخت: طراحی دوره های آموزشی بر اساس نیازهای شما نیز از آمادگی های دفتر تبلیغات است که می توانید با پیشنهاد شما عزیزان این دوره ها را برگزار نماییم.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای گروه تبلیغی فعال امام المنتظر نیز هست که برنامه های خوبی داشته و دوره های مختلفی نیز زیر نظر این گروه برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقت بیان داشت: دوره های دفتر تبلیغات اسلامی هم در داخل شهر قم و هم در شهرک پردیسان برگزار می شود تا تمام علاقمندان بتوانند شرکت نمایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha