جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد در همایش هویت کودکان ایرانی اسلامی که با حضور وزیر آموزش در یزد برگزار شد بر تغییرات عمده در سبک آموزشی و تربیت کودکان در ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، شب گذشته در همایش «هویت کودکان ایرانی اسلامی» که با حضور وزیر آموزش در یزد برگزار شد با تاکید بر اینکه سبک آموزش و تربیت کودکان در ایران نیازمند تغییرات عمده است گفت: هویت بخشی به کودکان و نوجوانان بسیار احساس می شود و سبک آموزشی و تربیتی باید به همین شکل باشد که آنها با هویت تربیت شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، سبک آموزشی کشور را مربوط به صد سال پیش دانست که انگلیسی ها بر ایران تحمیل کردند، افزود: سبک آموزشی کشور ما بر اساس خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن برنامه ریزی شده است که سبب می شود فرد دنبال تحقیق و پژوهش و نوآوری نروند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه خانواده‌ها به مدارس و معلمان اعتماد دارند و به همین دلیل فرزندانشان را به آنها می‌سپارند، گفت: این اعتماد نیازمند، امانت داری بسیار خاص است که معلمان باید داشته باشند و تربیت آنها را بر اساس آموزه‌ها و ارزش‌های دینی انجام دهند.

وی خدمتگذاری به مردم را به ویژه در بحث آموزش دیگران از ارزش و ثواب بسیاری برخوردار دانست و خاطر نشان کرد: این یک نعمت بزرگ و ارزشمندی است که انسان بتواند به دیگران خدمت کند و به ویژه اینکه بحث تربیت و آموزش آنها را در دست داشته باشد و برای رسیدن به بالاترین هدف بتواند شخص را یاری کند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha