چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: کسی برای کاسبی به حوزه علمیه نمی‌آید بلکه می‌آید تا علم را بفهمد و از فهمیدن آن لذت ببرد تا برای خود و دیگران مفید باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ملکی ابرده، امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، با اشاره به اهمیت نعمت طلبگی و حضور در حوزه علمیه، خطاب به طلاب، اظهار کرد: نخستین کاری که باید انجام دهید قدردانی از نعمتی است که خداوند به شما داده است.

وی با بیان اینکه لازم است طلاب هر روز صبح چند دقیقه‌ای دراین‌باره تفکر کنند، افزود: همه ما باید هر روز در معیارهای طلبگی اندیشه کرده و هدف خود را از تحصیل در مدرسه علمیه مرور کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی ابرده با اشاره به اینکه قدردانی از نعمت طلبگی و سربازی امام عصر(عج) اهمیت ویژه‌ای در درک رسالت طلبگی دارد، اضافه کرد: لطف بزرگ خداوند نسبت به ما برای قرار گرفتن در پادگان دین و سربازی در خانواده انبیای الهی به‌ویژه رسول گرامی اسلام نعمت بسیار والایی است و باید قدر آن را بدانیم.

 استاد حوزه علمیه خراسان گفت: در مکان پاک و مقدس حوزه علمیه نخستین وظیفه طلاب قدردانی و تشکر به دلیل این نعمت است، زیرا این جایگاه والایی است که خداوند آن را به طلاب داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی اظهار کرد: احادیث و روایات فراوانی در مورد ارزش و جایگاه طلبگی وجود دارد و اولیای الهی به این مجموعه مقدس حوزه نظر دارند.

وی با بیان اینکه طلاب باید تحصیل و تهذیب و سپس تبلیغ امور دینی به خلق خداوند را سرلوحه امور خود قرار دهند، ادامه داد: کسی برای کاسبی به حوزه علمیه نمی‌آید بلکه می‌آید تا علم را بفهمد و از فهمیدن آن لذت ببرد تا برای خود و دیگران مفید باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در خاتمه با تأکید بر مراقبت طلاب نسبت به آسیب‌های موجود در جامعه، اظهار کرد: تهدیدهای موجود در فضای مجازی یکی از آفت‌های بزرگ برای از بین نسل جوان به‌ویژه طلاب است، زیرا بسیار سخت است که این وسیله در دست جوانان باشد اما به فساد نیفتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha