جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حکم نهایی عامل کشتار نمازگزاران در مسجد کبک، تا ۸ فوریه به تاخیر افتاد

حوزه/ درحالی که به نظر می رسد قضات کانادایی در دادن حکم نهایی حبس ۱۵۰ سال برای الکساندر بیسونت، عامل کشتار نمازگزاران در مرکز اسلامی کبک تردید داشته باشند، دادستانی گفته که وی یکی از هولناک ترین جرایم نفرت محور در تاریخ کانادا را مرتکب شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، حکم نهایی عامل کشتار مسلمانان در مسجد کبک در کانادا قرار است روز هشتم فوریه سال آینده اعلام شود.

 الکساندر بیسونت، یک نژادپرست کانادایی می باشد که در ژانویه 2017 با حمله مسلحانه به مرکز اسلامی در استان کبک، اقدام به کشتن 6 نمازگزار و زخمی ساختن عده دیگری کرد.

دادستانی دادگاه عالی کبک خواستار دادن 6 بار حکم قتل(25 سال زندان در کانادا) یعنی 150 سال حبس برای وی می باشد، اما به نظر می رسد که قضات کانادایی برای دادن حکم سنگین به یک شهروند کانادایی به خاطر کشتار مسلمانان تردید داشته باشند.

آخرین جلسه دادگاه در ماه ژوئن برگزار شده و انتظار می رفت که حکم نهایی دادگاه در ماه اکتبر اعلام شود اما قاضی دادگاه گفته بود که برای دادن حکم نیاز به زمان و اطلاعات بیشتری دارد!

این در حالی است که توماس جاکوس دادستان درباره عمل مجرمانه وی و اینکه عده ای او را در مقایسه با قاتل های زنجیره ای و اجاره ای بی گناه شمرده بودند، گفته است: او در ژانویه 2017 سرتاپا مسلح به داخل یک مسجد درپایتخت ایالت رفته و به روی مردم آتش گشوده است و با این عمل یکی از وحشتناک ترین جرایم نفرت محور را در تاریخ کانادا مرتکب شده است.

وی گفت: کسی چون بیسونت که در عرض 90 ثانیه ، باعث کشته شدن 6 تن شده، به اندازه کسی که در ماه ها دست به کشتار می زند مقصر است و باید جزای آن را بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha