جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در همایش صیانت و پیشگیری- کرمان

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی در همایش «صیانت و پیشگیری» کرمان تصریح کرد: هیچ زمان مسائل سکولاری به معنای الحادی حوزه های علمیه را تهدید نکرده و نخواهد کرد، زیرا حوزه های ما مبتنی بر توحید است، البته حوزه های علمیه باید مراقب سکولاریسم اجتماعی باشند و نسبت خود را با نظام و مردم حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، امروز در همایش «صیانت و پیشگیری» که در شهر کرمان برگزار شد،  به سه ماموریت اساسی روحانیت اشاره کرد و گفت: فهم دین ماموریت اول روحانیت است. تبلیغ دین و عمل به آن ماموریت های دوم و ‌سوم روحانیت است.

وی به ماموریت اول روحانیت پرداخت و افزود: در فرهنگ دینی ما فقیه کسی نیست که تنها یافته های علمی و ‌فرمول های علمی داشته باشد‌، بلکه «العلم علمان مطبوع و مسموع»؛ فقیه کسی است که فقه در سرشت و ‌در جانش نشسته باشد و تمام و ‌جوارح او جلوه فقه باشد. این علم نافع است و بر جامعه موثر بوده و رمز اثر گذاری علما در جامعه است و دلیل تهدیدات دشمن همین اثر گذاری روحانیت است.

دادستان کل ویژه روحانیت با بیان این که شرایط امروز نسبت به گذشته متفاوت است، افزود: امروزه فقه حکومت می‌کند و باید در تمامی فروعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... کار شود. پس وظیفه اول روحانیت علم افزایی و مجهز شدن به دانش روز به نحو اکمل آن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: نفوذ جریانت فکری باید مورد توجه جدی قرار گرفته شود و فرق انحرافی به وجود آمده را رصد کنیم و نگذاریم این انحرافات در جامعه نفوذ کنند‌.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه به وظیفه دوم روحانیت پرداخت و بیان داشت: تبلیغ دین وظیفه دوم روحانیت است. «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّه» (احزاب/ 39). آنچه امروز به دست روحانیت رسیده است حاصل سال‌ها تلاش و زحمت علمای پیشین است و باید ما این سرمایه را در جامعه نشر دهیم و ‌برای نسل آینده حفظ کنیم. وظیفه مهم روحانیت امر به معروف و نهی از منکر و شناساندن زیبای های دین به مردم است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید سرمایه مساجد، منبرها، هیئت ها، نماز های جمعه، و ... را دست کم نگیریم و این شبکه حقیقی که دل‌های مردم را به هم ‌پیوند داده، در راستای تبلیغ و‌ترویج دین زنده نگه داریم.

تولیت آستان قدس رضوی، اجرای دین را وظیفه سوم روحانیت خواند و تصریح کرد: هر آنچه فرا گرفتیم، برای آن است که در جامعه اجرا شود. امام حسین(ع) حجت خدا، به میدان آمدند و جان عزیز خودشان و عزیزانشان را فدا کردند تا دین خدا اجرا شود. امروز نظام، نظام دینی است و در راس آن ولی فقیه قرار دارد پس باید دین در سطوح مختلف به اجرا برسد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه مبدا و‌ منشا نظام اسلامی هستند، پس باید همواره حامی نظام باشند، اظهار کرد: هیچ زمان مسائل سکولاری به معنای الحادی حوزه های علمیه را تهدید نکرده و نخواهد کرد، زیرا حوزه های ما مبتنی بر توحید است، البته حوزه های علمیه باید مراقب سکولاریسم اجتماعی باشند و نسبت خود را با نظام و مردم حفظ نمایند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: طلبه سیاسی به معنای آن نیست که عضو گروه‌ها و جناح های سیاسی باشد، بلکه کسی است که نیاز جامعه را بشناسد و خود را برای ایفای نقش در رفع مشکلات جامعه آماده کند. سیاسیون ما شهدا هستند که مشکلات را خوب درک کردند و‌ با فدا کردن جانشان به نحو کامل وظیفه خود را نسبت به جامعه انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، به نقشه دشمن در ناامید کردن مردم نسبت به نظام اشاره کرد و گفت: امروز می‌خواهند جامعه را ناامید کنند، اما موفق نخواهند شد و به لطف خدا در هر صحنه برتری با نظام جمهوری اسلامی است. هرجا انقلابی رفتار کردیم، پیروز بودیم. در جریان داعش با روشنگری مرجعیت و ایستادگی روحانیت جریاناتی چون حشد الشعبی شکل گرفت که شاهد پیروزی زودهنگام اسلام بر داعش بودیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha