جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/رئیس جامعه‌المصطفی گفت: هفته وحدت، یکی از راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و گفتمان تقریب مذاهب اسلامی، یکی از سیاست‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است و المصطفی هم خود را ملزم به این سیاست می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، در دیدار کارکنان جامعه‌المصطفی ضمن تبریک فرارسیدن ایام میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، تبرک یافتن این مجموعه را به نام رسول گرامی اسلام(ص)، یکی از برکات جامعه‌‌المصطفی دانست و بیان کرد: پیام و کتاب آن حضرت برای همه بشریت و ادوار تاریخ است.

 

رئیس جامعه‌المصطفی افزود: وجود خداوند، مقدس است و وجود کسی که قرآن منزَل را بر بشریت عرضه کرد نیز مبارک است. این وجود مقدس - هم ذات و هم پیام - برای همه مقدس است. «عالمیه» بودن المصطفی، از این وجود مقدس گرفته شده و آنچه در ذهن مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در انتخاب این نام مقدس گذشته، براساس این مبانی است. به یقین، همه علومی که به انسان‌ها داده می‌شود و معلومات حقی که افاضه می‌گردد، لطف الهی است. هر چه داریم، لطف پروردگار به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به جلسه‌ای برای اکرام زحمات آیت‌الله اعرافی برگزار شد، خاطرنشان ساخت: در این جلسه، گفته شد که المصطفی، حامل پیامی برای همه انسان‌هاست و به مذهب، قوم و نژاد و ملیتی اختصاص ندارد. البته این، از رهگذر معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است.

 

رئیس جامعه‌المصطفی با گرامی‌داشت هفته وحدت و تأکید بر این که این جامعه مبارکه، خود را موظف به نشر معارف ناب اسلامی می‌داند، تصریح کرد: هفته وحدت، یکی از راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و گفتمان تقریب مذاهب اسلامی، یکی از سیاست‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است و المصطفی هم خود را ملزم به این سیاست می‌داند. در ادامه کار هم از این اندیشه‌های بلند بهره خواهد گرفت.

 

وی با بیان این که فکر بلند آیت‌الله اعرافی، راه‌گشای دست‌یابی المصطفی به قله‌های بلند معرفتی بوده است، افزود: در کنار مدیریت ایشان، زحمات کارکنان خدوم المصطفی نقش اساسی داشته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی گفت: بحمدلله المصطفی از نیروهای خدوم و پرتلاشی بهره‌مند است و بسیاری از مراکز با اشتیاق، به دنبال جذب نیرو از المصطفی هستند. شما عزیزان، نمونه‌ای از خیل عظیمی هستید که در این سازمان فاخر خدمت می‌کنند.

 

رئیس جامعه‌المصطفی خدمت در المصطفی را از توفیقات الهی برشمرد و ابراز کرد: شکر این نعمت، چیزی جز کار جهادی و شبانه‌روزی نیست. نهادهای والایی همانند المصطفی، این دست‌آوردهای درخشان را با روحیه کاری مصطلح به دست نیاورده و انسان‌هایی، وجودشان را شمع‌گونه وقف این مسیر نورانی کرده‌اند. اگر آن قدر معرفت داشته باشیم که گفتمان معنویت و الهی را در دنیا مستقر نماییم، سعادتمند خواهیم بود.

 

وی بیان نمود: همه رده‌های المصطفی، به یاری خدا و با همت والا، بدون هیچ تردیدی، فعالیت خود را ادامه خواهد داد و کید دشمنان خنثی خواهد شد و دشمنان این مسیر، ناامید خواهند گردید. چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌‌گذرد و چهل سال از این مسیر نورانی گذشته است و با وجود همه سختی‌ها، مشکلات و توطئه‌ها، انقلاب مسیر خود را ادامه داده و مسیرش را هر روز درخشنده‌تر از دیروز پیموده است. 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی ادامه داد: ما از مشکلاتی که دشمنان ایجاد می‌نمایند، عبور خواهیم کرد. زمانی که در سالیان گذشته، توطئه‌ای با تشکیل گروه‌هایی در منطقه آغاز شد، بسیاری حتی احتمال نمی‌دادند که خنثی شود، ولی به لطف خدا و با مجاهدت یاوران حق و حقیقت، این توطئه خنثی گشت.

 

رئیس جامعه‌المصطفی گفت: اگر به وعده‌های الهی ایمان داشته باشیم، از این بحران‌ها عبور خواهیم کرد. اگر مشکلی هم وجود دارد، باید با همتی عظیم آن را رفع نمود.

وی ادامه داد: همه مدیران، کارشناسان و کارگزاران المصطفی باید کار را با عنایت به لطف خدا ادامه دهند و گردش طبیعی مدیریت، مشکلی در کار ایجاد نخواهد کرد. فکر، مشی و سیاست

 

آیت‌الله اعرافی در مجموعه تعقیب خواهد شد و مدیران، با التزام به این مسیر، کار را پیش خواهد برد. گردش‌های طبیعی مدیریتی، نشانه پویایی جامعه‌المصطفی است و خللی در کار ایجاد نخواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان، از کارکنان المصطفی خواست به عهد خویش با خدا و حضرت ولی‌عصر(عج) پایدار بمانند و کار را با قوت ادامه دهند.

 

 در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر، دبیر هیئت امنا و جانشین رئیس پیشین المصطفی، در سخنانی، ضمن تبریک میلاد عظیم‌الشأن پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: این ایام، ایام تأسیس جامعه‌المصطفی به نام کنونی هم هست؛ المصطفی، به نام نامی پیامبر(ص) نام گرفت و متبرک شد و امیدواریم برکات آن در سراسر عالم مستدام باشد. تقارن انتصاب رئیس جدید جامعه‌المصطفی و تأسیس جامعه‌المصطفی را به فال نیک می‌گیریم.

 

وی حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی را خلف صالح آیت‌الله اعرافی برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم هر چه بیشتر آمال، آرزوها و اهداف مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را در جامعه‌المصطفی محقق نماییم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha