جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رهبر معظم انقلاب

حوزه/ امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی هایشان همیشه بر روی برخی کلمات و واژه ها توجه و اهمیت زیادی از خویش نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، کلمات «اقتصاد مقاومتی، تحریم ‌اقتصادی، جوان مؤمن ‌انقلابی و...» از پر تکرارترین کلمات آیت الله العظمی خامنه‌ای می باشند.

برخی از دوستان آنقدر مشغول ‌فرعیات شدند و گاه آنقدر در برخی بحث‌های‌ سطحی‌ سیاسی فرو رفتند که مطالبه ‌ی اصلی آقا را فراموش‌ کردند. تا جایی که آقا فرمودند: «سخن که زیاد گفته شود از ارزش می‌افتد» و آنجا که مردم شعار دادند:«ای رهبر آزاده؛ آماده ایم آماده» فرمودند: «آمادگی‌کافی نیست باید عمل کرد.»

حتی از اقتصاد مقاومـــتی هم تنها طعنه‌ زدن به دیگران را فهمیدند و تنها به آن بسنده کردند یا تفسیرهای مختلف و بی‌ربط  از آن ارائه دادند.

این روزها هوای شهید سیدمرتضی‌ آوینی را دارم. گفته می‌شود که روزهای آخر نگران ولایت بود و می‌ گفت: «صدای من که به جایی نمی رسد اما اگر می‌شد برسد، می‌گفتم باید در این مملکت برای سریان و نفوذ گسترده ‌تر رأی ولایت تلاش کرد نباید راضی شد و گذاشت که اوامر آقا در پیچ و خم توجیهات و تفسیرهای‌ غلط معطل بماند.»

اقتصاد‌مقاومتی مظلوم ماند. کمتر گوشی این اصلی‌ترین مطالبه ‌ی آقا را به ‌درستی شنید و به آن عمل کرد. هنوز هم خرید کالای ایرانی ضد ارزش تلقی می‌شود.

می گویید نه؟!...از خودمان بپرسیم: «زمانی که به خرید رفته‌ایم، در چند مغازه با صدای بلند گفته‌ایم که کالای ‌ایرانی می‌خواهیم؟ در چند جمع از کالای ‌ایرانی تعریف کرده‌ایم؟ چند کالا را بخاطر اجنبی بودنش رد کرده‌ایم؟ اگر اهل فرهنگ هستیم چقدر برای ترویج و ارزش‌ شدن خرید کالای ایرانی تلاش کرده‌ایم؟»

امیدواریم که از این آزمون سربلند بیرون آمده باشیم چرا که امام‌خامنه‌ای فرمودند:« خرید کالای‌ایرانی را یک فریضه بدانید.»

یعنی واجب... یعنی مانند نماز...

چیزی به پایان سال نمانده...

و آنگاه که اذان شود دیگر نماز قضاست...

و این حرف از سوی کسانی است که خواستند سخن آقا بر زمین نماند: «برادر ایرانی که کالای ‌ایرانی تولید می کنی، هنگام کار با وضو باش. به گفته ی آقا، تولید داخلی یک امر مقدس است»

باز هم یک به یک

باز شد چتر های پرغرور

بسته شد دریچه‌ های ‌کور

هیچ کس غیر جوی و ناودان قشنگ تر نشد

هیچ کس قشنگ تر نشد...

پیش از آن و بعد از این

...باز هم حرف آسمان ماند بر زمین...

 ... به توفیق‌الهی به اندازه‌ ی خودمان نگذاشته باشیم که سخن آسمان بر زمین بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha