جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قنبر علی احمدی - امام جمعه نور

امام جمعه نور با اشاره به این که متأسفانه امروز برخی ها در لباس مسلمان با تفرقه افکنی میان امت اسلامی کار دشمن را انجام می دهند، تصریح کرد: نباید با اقدامات تفرقه انگیزانه پازل دشمن را کامل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، امام جمعه شهرستان نور، امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در این شهرستان برگزار شد با اشاره به این که یکی از مهم ترین مشکلات جامعه اسلامی نداشتن وحدت است، گفت: متأسفانه به دلیل عدم وحدت و وجود اختلاف میان مسلمانان شاهد بحران های بسیاری در جوامع اسلامی هستیم.

وی با بیان این که مشکلاتی که امروز در فلسطین، یمن، سوریه و عراق می بینیم ناشی از اختلاف و تفرقه میان مسلمانان است، افزود: اگر امت اسلامی با هم وحدت و همبستگی داشته باشند می توانند ریشه صهیونیسم را بخشکانند.

امام جمعه نور با اشاره به این که مسلمانان باید به اختلاف نظرها میان خود پایان دهند و سیره عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم همه امکانات و منافع خدادادی گسترده در کشورهای اسلامی، اما همواره شاهد جنگ و خونریزی در این کشور هستیم.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که دشمن می خواهد همواره میان کشورهای اسلامی جنگ و درگیری باشد تا آنها بتوانند به راحتی منابع این کشورها را غارت کنند، تصریح کرد: مسلمانان مراقب حیله های خطرناک استعمار پیر در منطقه باشند چون عامل اصلی اختلاف افکنی میان مسلمانان در طول تاریخ آنها بودند.

امام جمعه نور با اشاره به این که مهم ترین دغدغه امام خمینی(ره) همواره وحدت میان کشورهای اسلامی بوده است، گفت: امروز نیز مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت تحکیم وحدت میان مذاهب اسلامی تأکید دارند و ایشان پرچم دار تحقق این وحدت در جامعه اسلامی محسوب می شوند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که مهم ترین عاملی که می تواند مانع از توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی شود، تفرقه و اختلاف است، افزود: کشورهای اسلامی با این سطح از منابع و ثروتی که دارند اگر متحد نباشند نمی تواند به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانشه امروز برخی ها در لباس مسلمان با تفرقه افکنی میان امت اسلامی کار دشمن را انجام می دهند، تصریح کرد: نباید با اقدامات تفرقه انگیزانه پازل دشمن را کامل کنیم.

وی با بیان این که متأسفانه در این میان برخی ها نیز به جای بزرگداشت هفته وحدت، هفته برائت به راه انداخته اند، بیان داشت: متأسفانه برخی ها با اقدامات نادرست خود موجب فاصله و اختلاف بیشتر میان مسلمانان می شوند که این همان کار دشمن است.

امام جمعه نور  در ادامه سخنان خود با انتقاد از کسانی که به مقدسات اهل سنت و تشیع اهانت می کنند، افزود: این افراد به طور حتم عامل دشمن هستند و نمی توان آنها را شیعه علی نامید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha