جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته وحدت

حوزه/ جشن میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و گرامیداشت هفته وحدت با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با گرامیداشت این ایام مبارک گفت: هفته وحدت و بحث تقریب مذاهب بسیار امر مبارکی است، اما باید پیش شرط هایش هم رعایت شود.

وی افزود: مشکل وحدت نه در آسمانهاست و نه در اعماق زمین، بلکه مشکل در نفس هایی است که خود را از سایر مخلوقات خدا برتر می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به روش قرآن کریم گفت: اگر به آیه انّ اکرمکم عندالله اتقاکم توجه کنید در می یابید که هیچ قیدی  آورده نشده است و هرکسی که تقوای الهی را رعایت کند به او نزدیک تر است.

وی افزود:قرآن کریم هدی للناس است نه هدی للشیعه و یا للسنی وما نیز باید خود را با ابناء بشر مساوی بدانیم و هیچ برتری برای خود قائل نباشیم. ادب قرآنی حتی در برابر کفار اینگونه است که می فرماید در روز قیامت از شما درباره (جرم) ما سوال نمی کنند و از ما درباره (عمل) شما سوال نخواهند کرد. این روش باید سرلوحه کار همه ما قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه ماموستا شاورانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام ولادت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و امام جعفر صادق علیه السلام، برقراری وحدت را سک توفیق الهی دانست که به برکت جمهوری اسلامی به این ملت شریف هدیه شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی اختلافات در میان مسلمانان افزود:مایه ننگ جهان اسلام است که بیش از یک میلیارد مسلمان تحت ظلم چند میلیون صهیونیست باشد.

ماموستا شاورانی گفت: امروز شیعه و سنی در اوج آرامش در کنار هم جمهوری اسلامی ایران را ساخته اند و به جایگاهی رسانده اند که دشمنان روز و شب برای تخریب وجهه آن در جوامع بین المللی در حال تلاش هستند، زیرا از اتحاد اسلامی می ترسند.

وی افزود:همه ما باید مشترکات مذاهب اسلامی را مطرح نموده و از آن دفاع کنیم که دفاع از اسلام همین است.

ماموستا شاورانی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت اسلامی افزود: هیچ گناهی نفرت انگیز تر از تفرفه نیست و یکی از دلایل تلاش جمهوری اسلامی برای وحدت میان شیعه و سنی حضور نمایندگانی از اهل سنت در کنار برادران شیعه خود در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی می باشد.

وی افزود : اگر کشورهای اسلامی و مسلمانان دست در دست هم قرار دهند، هیچ قدرتی توانایی مقابله با آنان را نخواهد داشت و در صورت تجاوز دشمنان به میهن اسلامی همه ما در کنار هم از کیان جمهوری اسلامی دفاع خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha