جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان، جمع‌کردن عقلانیت با وحیانیّت را یکی از ویژگی‌های حوزه علمیه خواند و گفت: حضرت علامه طباطبایی توانست سنگ بنای جمع میان عقلانیت جامعه بشری با دین را نهادینه و حوزه‌های علمیه امروز مفتخر باشند که به‌جای تقابل با این تفکر، خودشان را در مسیر و نشر آن قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در همایش گرامیداشت علامه طباطبایی، با بیان اینکه انسان ارزشمند و برترین موجود در جهان هستی است، اظهار داشت: این برتری و ویژگی در کالبد انسانیت، باید وسیله‌ای باشد که در کنار تهذیب، اخلاق و شایستگی‌های معنوی انسانی به ظهور و بروز رسد و یقینا یکی از بخش‌های جامعه بشری که این رسالت را دارد، حوزه‌های علمیه هستند. یعنی حوزه‌های علمیه باید شایستگی‌های انسان مادی را با اخلاق و تهذیب نفس را به مردم و جامعه بیاموزد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، جمع‌کردن عقلانیت با وحیانیّت را یکی از ویژگی‌های حوزه علمیه خواند و تصریح کرد: بسیاری از انسان‌های دیگر جوامع از ما به جهات مختلف برتری دارند، اما ما شیعیان با همه نقصان‌هایمان از آن انسان‌ها برتریم؛ چراکه توانسته‌ایم میان عقلانیت و وحیانیّت، اشتراک قائل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، ظهور انقلاب اسلامی ایران را نتیجه و محصول این تفکر عنوان کرد و گفت: محصولی که امام خمینی(ره)، به خوبی آن را به ظهور و بروز رساند و به همه عالم هستی و انسان‌هایی که در حال انحطاط و دور شدن از وحی و دین به بهانه علم و تحقیق بودند، نشان داد که می‌توان با اشتراک میان عقلانیت و وحیانیّت، انقلابی پدید آورد که جهان را حول آن دگرگون کند.

این استاد حوزه علمیه، ادامه داد: با ظهور این نگرش، عصر حاضر نورانیت دیگری پیدا کرد و محصول اندیشمندان اسلامی، پدیده‌ای با عنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی شد که امروز حرکت جدیدی را برای بشریت در جمع بین عقلانیت و وحیانیّت به وجود آورده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: یکی از کسانی که در عصر حاضر در این مقوله تلاش بسیاری کرد و حوزه‌های مدیون زحمات این شخصیت والامقام است، حضرت علامه طباطبایی می‌باشند که توانست با اقتدار خویش، این موضوع را نهادینه و حوزه‌های علمیه امروز مفتخر باشند که به‌جای تقابل با این تفکر، خودشان را در مسیر و نشر آن قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، در پایان با بیان اینکه امروز شاگردان این عالم فیلسوف و فضلای حوزه، مسیر علامه طباطبایی را به خوبی ادامه داده و هر روز به پیش می‌روند، اظهار داشت: إن‌شاءالله این حرکت منجر بشود به اینکه عقلانیت‌های جامعه بشری، با دین رنگ معنویت گرفته و همین مهم مقدمه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت شود.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha