جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه بر ضرورت توجه به فرهنگ جامعه و بها دادن و محبوبیت دادن به کار تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، بر ضرورت توجه به فرهنگ جامعه و احترام، بها دادن و محبوبیت دادن به کار تاکید کرد.

وی اشاره کرد: برخی جوامع که در کار خود موفق عمل کرده اند، پیشرفت، رفاه، شکوفایی و توسعه به درجات بالایی رسیده اند.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: جامعه ای که در آن نهاد های آموزشی، تربیتی، خانوادگی و رسانه ای افراد جامعه را برای کار کردن تربیت می کنند و برای کار احترام و ارزش قائل هستند، جامعه ای موفق است که به پیشرفت و شکوفایی دست یافته است.

وی ادامه داد: اگر توجه این نهاد ها به فرهنگ کار کردن و تربیت جامعه برای احترام به کار و قدم برداشتن در راستای آن کم باشد، جامعه با عقب ماندگی مواجه می شود و نمی تواند موفقیت و دستاوردی داشته باشد.

شیخ کربلایی از خانواده ها و نهاد های زیربط خواست که مسئله فرهنگ کار کردن را در افراد خانواده و جامعه رواج دهند؛ چرا که این مسئله اگر مورد توجه قرار نگیرد منجر به تنبلی، گرایش به تعطیلی و وابستگی به دیگران و عقب ماندگی می شود.

وی اشاره کرد: در برخی جوامع، افراد در کار خود خالصانه و با تمام توان کار می کنند؛ چرا که او در قبال آن احساس مسئولیت کرده و در آن کوتاهی نمی کند.

امام جمعه کربلا در بخش دیگر خطبه خواستار حفظ اموال عمومی و جلوگیری از ضایع شدن آن شد و گفت: شغل و وظیفه، یک امانتی الهی، ملی و اخلاقی است که مسئولیت آن بر دوش تمامی مسئولین و کارکنانی همچون پزشک، مهندس، استاد، کارمند، کارگر و حتی در زمینه های سیاسی، اداری، مالی، اقتصادی و غیر آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha