جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام مقری‌

حوزه/ کارشناس مذهبی با تاکید بر این‌که وحدت جهان اسلام موجب عزت و اقتدار مسلمانان در مقابل دشمنان و بدخواهان خواهد شد، گفت: دنیای اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام است.

حجت الاسلام حامد مقری‌ در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با تبریک هفته وحدت، اظهارکرد: پایه گذاری هفته وحدت از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، اقدامی بزرگ و ارزشمند در راستای حفظ و تقویت وحدت میان جهان اسلام و مصون ماندن، آن از گزند توطئه های شیطانی است.

وی، وحدت را یکی از نیازهای ضروری در مقابله با دشمنان دانست و افزود: دشمنان اسلام هر روز با برنامه ریزی های جدید در پی ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند، که بایستی مسلمانان با هوشیاری کامل نقشه دشمنان را خنثی کنند.

کارشناس مذهبی با تاکید بر این‌ که وحدت جهان اسلام موجب عزت و اقتدار مسلمانان در مقابل دشمنان و بدخواهان خواهد شد، عنوان کرد: دنیای اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام است، که نباید از اهمیت آن غفلت کرد‌.

 حجت الاسلام مقری‌ بیان کرد: منظور از وحدت ایجاد فضای آرام و بدون تنش در بین مردم است، ولی دشمنان از صدر اسلام در صدد ایجاد تفرقه بوده و هستند و امروز نیز سنی‌های آمریکایی و شیعیان انگلیسی با نام داعش، به اختلاف و جنگ بین مسلمانان دامن می‌زنند و در ظاهر با هم درگیر هستند، ولی در اصل یک هدف را دنبال می کنند و آن اختلاف بین مسلمانان و به جان هم انداختن آنها است، از جمله در کشور یمن شاهد هستیم، که مردان، زنان و کودکان را به خاک و خون می کشند.

وی هفته بسیج را نیز تبریک گفت و یادآور شد: به گفته رهبر معظم انقلاب " بسیجی یعنی علی "؛ یعنی بایستی اهداف امیر المومنین(ع) را در در دینداری و تربیت افراد جامعه به کار گیریم و سطح علمی و اعتقادی خود و جامعه را بالا برده و دشمن‌شناس باشیم و در مقابل دشمن نیز همانند آن حضرت خود را تقویت کنیم.

حجت الاسلام مقری ادامه داد: امروز با جانفشانی و ایثار جوانان بسیجی شجاعت و مقاومت جوانان ایرانی چه شیعه و سنی همه تجلی اندیشه‌های انقلاب است، که در ابعاد مختلف می توان کارهای بزرگ انجام داد.

وی با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی با بسیجیان مخالفند، چرا که بسیج و بسیجی برگرفته از اندیشه انقلاب و قرآن است، متذکر شد: جوانان بسیجی امروز در هر میدانی که حاضر شده‌اند، خدمت خالصانه کرده‌اند که به آن افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha