پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مقام معظم رهبری به همه ی آحاد مردم خصوصا علما، فضلا و دانشمندان و کسانی که کلامشان نافذ است، توصیه می کنند هفته ی وحدت یعنی ۱۲ تا ۱۷ ربیع را گرامی بدارند و این مسئله را به عنوان یک راهبرد جمهوری اسلامی همیشه حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی معرفتی به مناسبت هفته وحدت با موضوع «لزوم حفظ وحدت در جامعه اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری» با سخنرانی حجت الاسلام جوشیری، در مدرسه علمیه خواهران النفیسه اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام جوشیری ضمن تبریک هفته وحدت گفت: مقام معظم رهبری به همه ی آحاد مردم خصوصا علما، فضلا و دانشمندان و کسانی که کلامشان نافذ است، توصیه می کنند هفته ی وحدت یعنی 12 تا 17 ربیع را گرامی بدارند و این مسئله را به عنوان یک راهبرد جمهوری اسلامی همیشه حفظ کنند. 

وی افزود: بعضی افراد خیال می کنند اگر بخواهند وقایع صدر اسلام یعنی دوران خلفا را تحلیل و نقد کنند باید با لعن و طعن همراه باشد در صورتی که لزومی ندارد که بیان های تحلیلی همراه با لعن و طعن باشد و براساس نظر مقام معظم رهبری توهین به مقدسات دیگران حرام شرعی محسوب می شود. 

حجت الاسلام جوشیری منظور از وحدت را با استناد به سخنان شریف مقام معظم رهبری، وحدت سیاسی و مراوده های اجتماعی خواند و گفت: اتحاد مسلمین به معنای انصراف آن ها و فرق گوناگون از عقاید خاص کلامی و فقهی خودشان نیست و در وحدت بنا نیست که شیعه و سنی عقاید یکدیگر را بپذیرند، بلکه هر کس تابع عقیده و استدلال خویش است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha