جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مدنی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه زیارت اربعین حسینی می‌تواند زندگی ما را حسینی و اربعینی کند، بر لزوم تبلیغ چهره به چهره بانوان طلبه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی در آیین اختتامیه کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام و تجلیل از برگزیدگان «قاب زیارت» که با حضور بانوان طلبه در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، عنوان کرد: جشن‌های ماه ربیع الاول و عزای اربعین حسینی همه در راستای یک هدف هستند و ما خوشحالیم که در جلسه پایانی سفر سراسر نور و معنویت اربعین حسینی در ماه ربیع الأول تشکیل شده است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه همه ما در زندگی خاطرات زیادی داریم، اظهار داشت: قانون جهان طبیعت این است که خاطره‌ها پررنگ شروع می‌شوند و با گذر زمان، کمرنگ می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی افزود: خاطرات کودکی ما هم به مرور زمان کمرنگ تر می‌شود، اما استثناهایی هستند که برعکس این قانون است؛ این خاطرات همانند بذری هستند که وقتی نشانده می‌شوند هر روز رویش دارند و روشن تر می‌شوند و یکی از این خاطره‌های استثنایی، خاطره زیارت حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام است.

وی تصریح کرد: زیارت امام حسین علیه‌السلام برای انسانی با قلب آماده همانند یک بذر است که رویش دارد و آنقدر پررنگ می‌شود که همه زندگی انسان را تحت زیارت قرار می‌دهد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه خاطرات زیارت اربعین حسینی تا لحظه‌های آخر زندگی با انسان می‌ماند، یادآور شد: افرادی بودند که به زیارت امام حسین علیه‌السلام مشرف شدند، متحول شدند، همه زندگی آنان حسینی شد و این زیارت، استثنای تاریخ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با تصریح بر اینکه زیارت اربعین حسینی می‌تواند زندگی ما را حسینی و اربعینی کند، روایات زیارت اربعین را مورد توجه قرار داد و گفت: حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم سوال کردند: پاداش کسی که شما را زیارت کند چیست؟؛ حضرت فرمودند: «مَنْ زَارَنِي حَيّاً أَوْ مَيِّتاً أَوْ زَارَ أَبَاكَ أَوْ زَارَ أَخَاكَ أَوْ زَارَكَ كَانَ حَقّاً عَلَيَّ أَنْ أَزُورَهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ فَأُخَلِّصَهُ مِنْ ذُنُوبِهِ؛ کسی که من را در حال حیات و بعد از آن زیارت کند یا به زیارت تو و برادرت آید بر من لازم است که در روز قیامت به زیارتش رفته تا او را از عذاب گناهانش برهانم»؛ در این روایت، واژه «كَانَ حَقّاً» بسیار قابل توجه است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام و طلاب، اساتید و همکارانی که با صبوری در این مسیر همراهی کردند، عنوان کرد: نگاه ادبی و هنری بانوان طلبه نسبت به این حماسه بزرگ جای تشکر و قدردانی دارد که امید است از این ظرفیت استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در پایان تصریح کرد: ما برای این سفر، تبلیغات رسمی و سخنرانی نمی‌توانیم داشته باشیم، اما تبلیغات چهره به چهره در این سفر نورانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین بانوان زائر در سال‌های آینده به این موضوع توجه داشته باشند و با زائران کشورهای مختلف ارتباط تبلیغی مؤثر برقرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha