جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: امام صادق(ع) در مباحث اقتصادی تاکید بسیاری بر خودکفایی و خوداتکایی داشته اند و این امر امروز نیز از زبان مقام معظم رهبری تحت اقتصاد مقاومتی بیان می شود که نشان می دهد که مبحث اقتصاد مقاومتی ریشه در آموزه های دین اسلام دارد.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد رسول اکرم (ص) و نیز ولادت باسعادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: برخلاف قرائت هایی که برخی از افراد و حتی بعضی علما از اسلام داشته اند، این دین به شدت با مسئله فقر مقابله کرده است و فقر و تهیدستی را سرمنشا بسیاری از معضلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی عنوان کرده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان افزود: رسول اکرم (ص) و امامان معصوم علیهم السلام در احادیث بسیاری نسبت به مسئله فقر در اسلام هشدار دادند، البته هشدار این بزرگواران دال بر اندوختن ثروت و ایجاد جامعه طبقاتی نبوده است، بلکه تاکید داشته اند که مسلمان از نظر مالی باید نیازمند نباشد و بتواند زندگی آبرومندانه ای برای خود و خانواده اش ایجاد کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار(ع) در بعد اقتصاد نظریه های بسیاری دارد، گفت: امام صادق علیه السلام، بنیانگذار فقه جعفری در مباحث اقتصادی یکی از صاحب نظران بزرگ در عصر خویش بودند و دستورات ایشان در حوزه اقتصاد هنوز کارایی خود را دارند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: الگو گیری از سیره علمی و عملی امام صادق علیه السلام در مباحث اقتصادی، کمک شایانی به اقتصاد اسلامی خواهد کرد، بنابراین اساتید حوزوی باید سعی کنند که نظریات و دستورالعمل های این امام همام را به طلاب انتقال دهند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در مباحث اقتصادی تاکید بسیاری بر خودکفایی و خوداتکایی داشته اند و این امر امروز نیز از زبان مقام معظم رهبری تحت اقتصاد مقاومتی بیان می شود که نشان می دهد که مبحث اقتصاد مقاومتی ریشه در آموزه های دین اسلام دارد.

دریایی اظهار کرد: آنچه ما از سیره امام صادق (ع) می آموزیم این است که حضرت در آن زمان به طور غیرمستقیم اقتصاد مقاومتی را برای مسلمانان بیان فرموده اند و خود نیز عملا این مهم را در زندگی مبارکشان جاری و ساری ساخته بودند، لذا باید گفت که اقتصاد مقاومتی ریشه ای دیرینه در اسلام برای بی نیازی اقتصادی در مقابل دشمنان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha