جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری مالکی

حوزه/ نخست وزیر اسبق عراق، اسرائیل را سرطان بزرگ در منطقه دانست که باید با مشارکت همه کشورهای اسلامی از بین برود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق امروز صبح در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: باید بگوییم که بین اعقتادات تکفیری و صهونیستی هماهنگی وجود دارد. از مهمترین خیانت های آنها، این است که مقاومت مردم مسلمان را بین ببرند؛ محور شرارت همان کسانی هستند که خود را محور مهربانی می دانند در حالی که می خواهند محور مقاومت را بد معرفی کنند.

نخست وزیر سابق  عراق بیان کرد: جنگ غرب علیه ما به این دلیل است که می خواهد روحیه مقاومت را از بین ببرد؛ با افتخار اعلام می کنیم که محور مقاومت که همان محور دفاع از فلسطین است، زنده است؛ اگر امام راحل و مقام معظم رهبری و ایران اسلامی نبود بسیاری ها در منطقه وعده صلح را پذیرفته بودند و به همین دلیل است که اسرائیلی ها این همه نسبت به ایران اسلامی کینه می ورزند.

نوری المالکی اظهارکرد: مشی مقاومت که امام راحل پایه ریزی و آیت الله خامنه ای آن را ادامه داد، از سیر فرمایشات و سنت رسول الله(ص) گرفته شده است؛ این مواضع روی پایه هایی از جمله توکل به خدا، وحدت امت و... است نه تجارت و بازی های دنیایی؛ همه باید به این اصل آگاه شوند.

وی اظهارکرد: اسرائیل پایگاه استعمار و خانه نفوذ استکبار در منطقه است؛ صهیونیست یک سرطان بزرگ در منطقه است که باید آن را با حضور همه عالم اسلامی از بین ببریم.

نوری المالکی بیان کرد: اسرائیل از نظر جغرافیایی بسیار کوچک است و نمی تواند در مقابل جهان اسلام به شمار آید؛ مهم این است چگونه با آن برخورد کنیم؛ غرب برای رویکرد استکباری خود نیازمند حضور اسرائیل است.

نخست وزیر سابق عراق اظهارکرد: بخشی از ماموریت های اسرائیل در منطقه تامین منافع استکبارگران است؛ کاری که تکفیریون هم انجام دادند و سعی کردند که امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند.

وی تصریح کرد: اسرائیل می خواهد روی همه ارکان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشورهای منطقه استیلا یابد، زیرا این مسئله خواست استعمار و استکبار است؛ به همین دلیل باید مراقب باشیم که آنها به خواسته خود نرسند.

نوری المالکی بیان کرد: استعمار کهن می خواهد با حمایت اسرائیل و حمایتی که آنها از تکفریون دارند، جریان اسلامی و جریان مقاومت را به چالش بکشند و امنیت اسرائیل را به تمامه حفظ کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha