شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدوی ارفع

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه در عصر حاضر شهید فهمیده برای خیلی ها گران تمام شده و می خواهند او را از کتاب و اذهان حذف کنند، تا آمریکا ناراحت شود، گفت: حتی حاضرند به دشمن کمک کنند و ادعا کنند اصلا فهمیده حقیقت عینی نداشته است‌


به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، شامگاه جمعه در مراسم سومین سالگردشهادت سردار مدافع حرم شهید عبدالرضا مجیری، در خمینی شهر اظهار کرد: اگر سخن را از شهید و شهادت شروع کنیم و به آیات و احادیث اشاره کنیم، نشأت گرفته از رسالت پیامبر است

وی با بیان اینکه شهادت فرمول خاص خود را داراست، اضافه کرد : پایان این جاده، آغاز یک راه است. به نظر شما شهید مجیری چقدر در این عالم زندگی کرد ؟ و بعد از شهادت چقدر می تواند زنده بماند ؟در باب قران کریم ذکرشده که مسیر مسیر جنگ نظامی نیست.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: حال حاضر زمان جنگ نظامی نیست، جنگ یک جنگ به تمام معنای اقتصادی وفرهنگی وعلمی است .

حجت الاسلام مهدوی ارفع اذعان کرد: شهید شدن فقط تیر خوردن نیست، یاد شهدا ریشه در نگرش امیرالمومنین(ع) نسبت به شهادت و شهید دارد، شما هرکجا که امیر علیه السلام را دلخور ببینید، یاد شهدا می کنند .

وی عنوان کرد: حضرت امیر(ع) در خطبه ۱۲۱نهج البلاغه قصه پر غصه حکمیت را بیان می کند و از این بی بصیرتی یاد می کند؛ به یاد شهدا می افتدومی گوید شهدا هیچگاه از زنده ماندن کسی در میدان جنگ شاد نمی شوند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع تصریح کرد: قاعده چه بود که خدا شهدا را انتخاب کرد؛ شهدا از خوف خدا ناله داشتند، در شب لب هایشان از فراوانی  دعا خشک و صورت هایشان زرد بود .

کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: دلیل پذیرفته نشدن انسان برای شهادت و اینکه مسیر شهادت سخت تر شده، این است که نمی توانیم از سیم خاردار نفس عبور کنیم


حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه در عصر حاضر شهید فهمیده برای خیلی ها گران تمام شده و می خواهند او را از کتاب و اذهان حذف کنند، تا آمریکا ناراحت شود، افزود: حتی حاضرند به دشمن کمک کنند و ادعا کنند اصلا فهمیده حقیقت عینی نداشته است‌.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز دورانی را تجربه می کنیم که تمام آزمون ها و بلاهایش مانند دوران حکومت امیرالمومنین(ع) است؛ فتنه ها مانند فتنه های زمان امیرالمومنین(ع) است، مظلومیت رهبر انقلاب همانند مظلومیت مولایش است، لذا برای نجات از فتنه ها دست به دامان نهج البلاغه شوید.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha