پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ رئیس سابق دانشگاه زیتونه تونس انقلاب اسلامی ایران را هدیه بزرگ خداوند به ملت اسلام به خصوص در زمینه فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عبدالجلیل سالم، صبح امروز در افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: دشمنان سعی می کنند که شیعیان را به عنوان دشمن مسلمانان معرفی کنند.

وی افزود: در دنیای واقع شاهد آن هستیم که شیعیان هستند که امروز به دنبال وحدت عملی هستند و امام خمینی(ره) این جریان را شکل داد و هیچ گاه به دنبال مسایل فرقه ای و طایفگی نبوده است؛ برای رسیدن به وحدت واقعی باید تعصبات را کنار بگذاریم.

رئیس سابق دانشگاه زیتونه تونس بیان کرد: امروزه نیازمند یک وحدت عملی داریم؛ همه مسلمانان باید از اسلام حمایت کنند؛ امروزه اسلام در خطر است و امروز در شرایطی هستیم که اسلام ما مورد هدف دشمنان است؛ امروز شرایط بسیار خطرناکی در پیش روی داریم.

سالم اظهارکرد: دشمنان به دنبال کنار زدن اسلام هستند؛ تمام شخصیت های دانشگاهی در جهان اسلام وظیفه دارند که در زمینه وحدت عملی تلاش کنند.

سیاستمدار سابق تونسی بیان کرد: مسئله فلسطین و قدس، هویت جهان اسلام است؛ مسئله فلسطین محور همه اسلام است؛ قدس و دفاع از فلسطین یک مساله اسلامی و وحدت بخش است.

وی افزود: جماعت روشنفکران اسلامی باید مراقب باشند که مساله حقیقی فلسطین تحت شعاع قرار نگیرد؛ باید بدانیم که دشمنان می خواهند روی حقانیت فشار وارد کنند و حق را ضایع کنند؛ مساله فلسطین قطب نامی حقیقی اسلام است.

رئیس سابق دانشگاه زیتونه تونس بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، هدیه بزرگی به جهان اسلام بود که ما را به قدس و فلسطین متوجه کرد؛ در فلسطین حقوقی از سوی دشمنان تضییع شده است که این حقوق باید تحصیل شود؛ پیامبر اکرم را به جهاد در زمینه فلسطین سفارش می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha