جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسداللهی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیرجند

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیرجند با بیان اینکه پیشتاز بودن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مباحث فرهنگی بر کسی پوشیده نیست،گفت:توجه به امور فرهنگی از ضروریاتی است که نباید از اهمیت آن غفلت کرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام اسداللهی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد رسول الله(ص)، اظهارکرد: بر کسی پوشیده نیست که معلمی تمامیت رسالت رسول اکرم(ص) بود و ایشان به صورت کلامی و غیر کلامی و حتی با سکوت خود به مردم آموزش می‌دادند.

وی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر توجه به تحصیل، تهذیب و ورزش، بر ضرورت اهتمام به این موارد و اهمیت برقراری ارتباطات دوسویه در کلاس درس  تأکید کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیرجند با بیان اینکه پیشتاز بودن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مباحث فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: توجه به امور فرهنگی از ضروریاتی است که نباید از اهمیت آن غفلت کرد. 

حجت الاسلام اسداللهی از معلمی به عنوان یک توفیق یاد کرد و افزود: هدف ما در این دانشگاه تربیت معلم قیمتی است نه به هر قیمتی.

وی ضمن اشاره به این‌که در سال گذشته بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند موفق به کسب رتبه زیر هزار در کنکور سراسری شده‌اند، عنوان کرد: متاسفانه در خراسان‌جنوبی شاهد هماهنگی بین مسئولان استانی در بحث اولویت دادن به دانشگاه فرهنگیان نیستیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیرجند با بیان اینکه قطعا در آینده ای نزدیک با کمبود نیروی آموزشی مواجه خواهیم بود، بیان کرد: باید به بحث داشتن یک تیم قوی با دغدغه‌ تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان توجه شود.

وی اضافه کرد: توجه به اسناد بالادستی نیز از دیگر ضروریت‌هایی است که باید در دانشگاه فرهنگیان به آن توجه گردد.

حجت الاسلام عارفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه، ابراز کرد: همه موفقیت‌های جامعه را مدیون آموزش و پرورش هستیم.

وی از دانش‌آموز به عنوان گنجینه هنر معلم یاد کرد و افزود: یک معلم خوب صدها شاگرد را پرورش می دهد و تحقق جامعه اسلامی و سبک زندگی اسلامی با توجه به آموزش صحیح امکان پذیر است . 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: آنچه مسلم می باشد، آن است که اگر فرزندی در چارچوب تبلیغ صحیح خانواده و احکام الهی بزرگ شود قطعا از بسیاری انحرافات جلوگیری می شود.

حجت الاسلام عارفی با تاکید بر اینکه پرورش نیروی انسانی کارآمد و ماهر از جمله رسالت‌های اصلی دانشگاه فرهنگیان است، تبیین کرد: پیشرفت علوم مختلف در جامعه به برکت شناسایی استعدادهای مختلف بوده است.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " شهرستان بیرجند شهر علم و تجربه است"، اذعان داشت: وقتی که به سبقه فرهنگیان توجه می‌کنیم متوجه این نکته می‌شویم که این شهرستان از دیرباز مهد علما و روحانیون زیادی بوده است.

حجت الاسلام عارفی در پایان متذکر شد: امیدواریم که علوم ارزشمند انبیا و اولیای الهی توسط معلمان و بویژه اساتید دانشگاه فرهنگیان به نسل آینده منتقل شود.


انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha