پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله آصف محسنی

حوزه/ آیت الله آصف محسنی گفت: وقتی یمنی ها را می بینیم واقعا خجالت می کشیم که چگونه این گونه ساکت نشسته ایم و کشته شدن مردم و کودکان را می بینیم؛ کسانی که یمنی ها را به این روز انداخته اند و کسانی که نسبت به آنها بی تفاوت هستند وجدان ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله آصف محسنی، امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: پیامبر اکرم(ص) با سیره و رفتار خود مردم را جلب می کردند و حتی بسیاری از غیر مسلمانان بودند که با رفتار و آیات ایشان مسلمان شدند.

رئیس شورای علمای افغانستان افزود: یکی از شخصیت های علمی مسیحی در نامه نگاری به سردبیر نشریه المنار گفته است که من دین شما را قبول ندارم و از مسیحیت نیز خارج شده ام، ولی وقتی زندگی نامه و قوانین پیامبر اسلام را مطالعه می کنم، جذب ایشان می شود؛ قوانین نبوی به شکلی است عدالت را به تمامه ایجاد می کند.

وی اظهارکرد: این شخصیت مسیحی بیان می کند اگر مسلمانان به خوبی عقاید اسلامی را درک می کردند و قوانین منطقه ای و محلی خود را با قانون پیامبر تنظیم کنند هیچ مشکلی پیش نمی آید.

این عالم افغانستانی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) پیامبر عقل و حکمت و سیاست است؛ اگر کسی زندگی پیامبر را مطالعه کند می بیند این توانایی های خدایی ایشان بود که باعث استیلای اسلام و مسلمین در دوران ایشان شد.

آیت الله آصف محسنی گفت: این شخصیت علمی مسیحی دراین نامه بیان می دارد که پیامبر مردمی بود که از نظر عمل و کمال از همه انسان ها پیشی گرفته است و از انسان های آینده نیز هیچ کسی به او نمی رسد.

رئیس شورای علمای افغانستان تصریح کرد: یکی از شخصیت های علمی مسیحی 100 نفر از شخصیت های بزرگ جهانی را معرفی می کند که بیشترین خدمت را به بشریت کرده اند؛ او بیان می کند که اولین انسانی که برای بشریت خدمت ویژه و بیشتر کرده است حضرت محمد(ص) و دلایل خود را نیز بیان می کند.

وی افزود: مسئله فلسطین از مهمترین مسایل جهان اسلام است؛ امروز مشکل مردانگی برخی بر عهده زنان و کودکان شجاع افتاده است که به سنگ و کلوخ از عقاید خود را دفاع می کنند؛ باید فکری عاجل و عملی برای کمک به فلسطینیان داشته باشیم.

آیت الله آصف  محسنی اظهارکرد: وقتی یمنی ها را می بینیم واقعا خجالت می کشیم که چگونه این گونه ساکت نشسته ایم و کشته شدن مردم و کودکان را می بینیم؛ کسانی که یمنی ها را به این روز انداخته اند و کسانی که نسبت به آنها بی تفاوت هستند وجدان ندارند.

این عالم افغانستانی بیان کرد: وجدان جماعت اسلامی کجاست که وقتی ترامپ می گوید که باید مراقب سعودی باشیم چون اگر او نباشد چه کسی از اسراییل حمایت کند؟ مرگ بهتر از شنیدن چنین سخنی است؛ وجدان های بیدار اسلام کجا هستند که این مسایل روشن را ببینند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha