پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عارفی

حوزه/ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وجود پیامبر عظیم الشان‌ اسلام(ص)همانند خورشیدی تابان برای بشریت است،گفت: یکی از مهمترین جلوه‌های وحدت مسلمانان دنیا همایش عظیم اربعین است که همه آزادی‌خواهان از اقصی نقاط جهان گرد هم می‌آیند و با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

حجت‌الاسلام محمدولی عارفی مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص)، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که با ولادت آن حضرت بارقه امید و رحمت به دنیا دمیده  و با بعثت ایشان را ه سعادت و خوشبختی برای جهانیان هموار شد.

وی با بیان این‌که پیامبر اکرم (ص) سرچشمه همه خوبی‌ها، اخلاق نیک و رحمت و مهربانی بود، تصریح کرد: ایشان با جذبه و نفوذ معنوی بی‌همتا، در اعماق دل‌وجان مردم جاهل بت‌پرست و گمراه تأثیر گذاشته و سبب تحول زندگی آنان شد

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) آخرین ذخیره الهی برای بیان احکام الهی بود، یادآور شد: خداوند متعال آنچه از علوم مختلف که برای سعادت بشر لازم بود را در وجود آن بزرگوار قرار داد.

حجت‌الاسلام عارفی از وجود رسول مهربانی‌ها به‌عنوان یک خورشید تابان یاد کرد و افزود: قرآن به‌عنوان کامل‌ترین کتاب انسان‌ساز بشریت از مهم‌ترین معجزه‌های حضرت رسول (ص) است.

وی در ادامه سخنان خود به ایام ولادت پیامبراکرم (ص)  که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از 12 تا 17 ربیع‌الاول را هفته وحدت نام‌گذاری کرده است اشاره‌ای کرد و متذکر شد: انتظار می‌رود که مسلمانان با الهام از این پیام امام خمینی (ره) روزبه‌روز بر وحدت خود بیفزایند و از هرگونه تفرقه و جدایی خودداری کنند.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: نشستن در کلاس معلمان معصومین باوجود کتاب قرآن به‌عنوان بهترین کتاب هدایت‌کننده، بهترین محور وحدت است.

حجت‌الاسلام عارفی اضافه کرد: با توجه به جهالتی که دنیای امروز با آن مواجه است، داشتن وحدت و برداشتن پرده‌های جهل و نادانی می‌تواند بسیار وحدت‌آفرین باشد.

وی ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های وحدت مسلمانان دنیا همایش عظیم اربعین است که همه آزادی‌خواهان از اقصی نقاط جهان گرد هم می‌آیند و با هیچ‌چیز قابل قیاس نیست.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان این مطلب که پیامبر اسلام (ص) به مسلمانان درس تقوا و پرهیزگاری و پرستش پروردگار یکتا و همچنین درس خداشناسی دادند، تبیین کرد: بنابراین تلاش در راستای احیای دین و اجرای احکام پروردگار در روی زمین بایستی سرلوحه کار تمام افراد امت اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام عارفی، مسیر اسلام را مسیر حقیقت و شناخت خداوند دانست و گفت: تمام آیات و نشانه‌های پروردگار در روی زمین زمینه‌ای برای رسیدن به ذات مقدس حضرت احدیت هستند که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی در پایان ضمن اشاره به نقش مؤثر روحانیون و طلاب در ادوار مختلف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: طلاب و روحانیت بایستی در منبرها، مجالس و محافل مختلف بر دعوت به اصل وحدت و توجه به این موضوع مهم کوشا باشند.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha