جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: کنفرانس وحدت اسلامی ابتکار جمهوری اسلامی است که امسال هم با محور قرار دادن قدس شریف و فلسطین مظلوم، حرکت بسیار خوبی رخ داده است و این مسئله قدس است که می تواند ما مسلمانان را دور هم جمع بکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، در حاشیه کنفرانسی وحدت اسلامی گفت: مسئله وحدت در امت اسلامی مسئله ای است که قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام ما را به آن دعوت فرموده اند. اگر ما در نهج البلاغه هم سیر بکنیم خواهیم دید که امیرالمومنین علیه السلام چقدر بر وحدت اسلامی تاکید داشته و فرموده اند: شیطان می خواهد راه های خود را برای شما آسان کند و دین شما را گره به گره بازکند و به جای همدلی و جماعت می خواهد شما را به تفرقه وا دارد و باعث شود این تفرق شما را به فتنه اندازد.

امام جمعه ارومیه افزود:غیر از آیات و روایات، وحدت اسلامی یک مسئله کاملا عقلی است چون دشمنان اسلام امروز علیه اسلام متحد شده اند و ما باید در مقابل دشمنان متحد باشیم. خداوند متعال هم فرموده است هرگاه آنها همگی در برابرشما صف بستند، شما هم همگی باید در برابر آنها صف ببندید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت:ما باید از تاریخ هم درس بگیریم که هر وقت متحد بوده ایم پیروز شده ایم. امام علی علیه السلام می فرمایند ای مردم از فرزندان اسماعیل و اسحاق علیهما السلام عبرت بگیرید و در کار آنها تامل کنید که زمانی پیش آمد که بخاطر تشتت میان آنها قیصرها و کسری ها ارباب آنها شدند و فرزندان پیامبران را بردند در تویله ها تا حیوانات را تیمار کنند. یعنی حتی اگر افراد فرزندان پیامبران هم باشند و متفرق باشند، دشمن بر آنها چیره می شود.

وی افزود:کنفرانس وحدت اسلامی ابتکار جمهوری اسلامی است که امسال هم با محور قرار دادن قدس شریف و فلسطین مظلوم، حرکت بسیار خوبی رخ داده است و این مسئله قدس است که می تواند ما مسلمانان را دور هم جمع بکند. همان طور که مودت و رحمت ما را در یک جا جمع می کند، دشمن شناسی و جبهه گیری در مقابل دشمن هم ما را به وحدت می رساند، اگر دشمن شناسی در میان ما تقویت شود و مسلمانان بدانند که رژیم صهیونیستی دشمن همگی ماست، آن گاه دور هم جمع خواهند شد.

انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha