پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جهان اسلام

حوزه/ حجت الاسلام سیفی، بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام را ناشی از اختلاف و تفرقه دانست و گفت: امروز باید با استفاده از مشترکات اختلافات را کمتر کرد.

حجت الاسلام محمد تقی سیفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با بیان این که دین اسلام بر مبنای وحدت و دوستی بنا شده است، گفت: بارها در قرآن نه تنها بر لزوم وحدت بین مسلمانان، بلکه به دوستی با غیر مسلمانان نیز سفارش شده است.

وی با بیان این که اگر جامعه ای نتوانند با هم متحد شوند، اختلاف زمینه نابودی آن ها را رقم خواهد زد، تصریح کرد: امروز باید با استفاده از مشترکات اختلافات را کمتر کرد.

وی تاکید کرد: هیچ دینی به اندازه دین اسلام به مسائل عقلی نپرداخته است، لذا باید گفت دین اسلام جدای از مسائل عقلی نیست و هر مطلبی را که عقل حکم می کند دین هم آن را تایید می کند.

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت وحدت در امت اسلام، یادآور شد: اگر جامعه اسلامی در زمینه ای واحد به معنای واقعی متحد باشند هیچ آسیبی به آنها نخواهد رسید.

وی، بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام را ناشی از اختلاف و تفرقه دانست و گفت: در هر خانواده ای هم که خداوند خیرش را بخواهد، اتحاد در آن برقرار می شود و بین اعضا احترام متقابل وجود دارد، ولی غیر از آن را به حال خودشان رها می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha