جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمله سعودی ها به کودکان یمنی

​حوزه/ حجت الاسلام مرتضی خورشیدی گفت: حمله همه جانبه آل سعود به یمن و قتل و کشتار مردم بی دفاع این کشور پایه های وحدت در جهان اسلام را سست می کند و باید گفت که ادامه این روند از سوی رژیم عربستان همان خواسته و میل باطنی دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: اقتدار و عظمت امت اسلام تنها با وحدت محقق می شود، لذا کشورهای مسلمین برای بقا و ایستادگی در برابر مستکبرین عالم مانند رژیم صهیونیستی، آمریکا و... باید همواره انسجام و وحدت خود را حفظ کنند.

این استاد حوزه تاکید کرد: نباید وحدت مسلمین را محدود به زمان و مکان خاصی کنیم، بلکه امت اسلام امروز نیازمند وحدتی ماندگار و مستحکم است که در عمل دیده شود.

حجت الاسلام خورشیدی در ادامه سخنان خود به برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در ایران اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کنفرانس های این چنینی می تواند سران برخی از کشورهای اسلامی که در خواب غفلتند و یا اینکه دست دوستی به سوی دشمنان اسلام دراز کرده اند را بیدار کند و ایران اسلامی در این امر در جهان اسلام پیش قدم بوده و هست.

وی در ادامه سخنان با اشاره نقش کلیدی روحانیون اهل سنت و اهل تشیع جهان اسلام در ایجاد وحدت در بین مسلمین، گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تعامل مراکز دینی اهل تسنن و اهل تشیع در جهان هستیم، بی شک اگر این تعامل پیش تر از اینها صورت می گرفت، اکنون وضعیت جهان اسلام به گونه دیگری بود.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: با این وجود بازهم فرصت باقی است و جهان اسلام می تواند با رسیدن به یک اجماع کامل و کلی در مسیر وحدت و همگرایی حرکت کند و اشتباهات و زیان های گذشته را جبران نماید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی از جریانات منحرف با غفلت خود ما در جهان اسلام ایجاد شده اند، اذعان کرد: متاسفانه برخی کم کاری ها از سوی متولیان دینی جهان اسلام باعث گردید که گروه ها و جریان های انحرافی به نام اسلام و البته به کام استکبار در منطقه و جهان ایجاد شوند که این خواسته و میل باطنی دشمنان اسلام بود.

وی تصریح کرد: اگر وحدت به معنای واقعی در جهان اسلام وجود داشت، اکنون نه شاهد داعش بودیم، نه طالبان، نه القاعده و...، لذا امروز حیاتی ترین امر برای اسلام وحدت است و این نیازمند تلاش امت اسلام می باشد.

حجت الاسلام خورشیدی در ادامه سخنان خود افزود: شاید سنی و شیعه در برخی مسایل جزیی دارای اختلافاتی باشند، ولی این اختلافات به حدی کوچک می باشند که مطرح کردن آنها نه تنها سودی به حال جهان اسلام ندارد، بلکه به نوعی کمک به دشمنان وحدت جهان اسلام است.

این استاد حوزه اظهار کرد: از طرف دیگر باید اذعان کرد که برخی از سران کشورهای عربی از روی عجز و ناتوانی سیاسی و نداشتن اقتدار در دامان استکبار و رژیم صهیونیستی افتاده اند که این برای جامعه اسلامی مایه شرم و تاسف است.

حجت الاسلام خورشیدی در پایان سخنان خود عنوان کرد: امروز حمله همه جانبه آل سعود به یمن و قتل و کشتار مردم بی دفاع این کشور پایه های وحدت در جهان اسلام را سست می کند و باید گفت که ادامه این روند از سوی رژیم عربستان همان خواسته و میل باطنی دشمنان اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha