سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: تقارن هفته بسیج و هفته وحدت بسیار تقارن مبارکی است و یک پیام واضح دارد و این که باید در تمام عرصه‌‌های سیاسی و دینی با وحدت و یکپارچگی و بسیجی‌وار از اسلام دفاع کینم و تمام امکانات اسلامی را در جهت تقویت بنیه‌های وحدت به کار گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، ظهر امروز در همایش هفته وحدت که در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد اظهار داشت: ایام ربیع، ایام شادی و سرور ائمه معصومین(ع) است و ما هم به تاسی از اهل بیت(ع) که فرموده‌اند در ایام ولادت‌های ما شادی کنید، این روزها را جشن می‌گیریم و امیداواریم عیدی این ایام ظهور امام زمان ( عج ) باشد.

وی اضافه کرد: تقارن هفته بسیج و هفته وحدت بسیار تقارن مبارکی است و یک پیام واضح دارد و این که باید در تمام عرصه‌‌های سیاسی و دینی با وحدت و یکپارچگی و بسیجی‌وار از اسلام دفاع کینم و تمام امکانات اسلامی را در جهت تقویت بنیه‌های وحدت به کار گیریم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی تاز موانع وحدت عبارت است از عدم شناخت بین مسلمین، باید هر چه سریعتر از بین برود و تمام دلسوزان جهان اسلام باید در جهت تعمیق بخشیدن به وحدت قدم بردارند و اسلام عزیر را که همان اهداف رسول خدا ( ص ) عزیز بدارند و نشر دهند.

وی اظهار کرد: ولادت پیامبر(ص) فرصت مغتنمی است تا وحدت بین مسلمین را در عمل نشان دهیم، هرچند در کشور عزیزمان این وحدت با تمام قدرت ادامه دارد و استمرار این حرکت به نابودی دشمن منجر خواهد شد، محبت اهل بیت و عمل به سنت پیامبر اسلام (ص) مهمترین عامل وحدت شیعه وسنی است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اضافه کرد: دلسوزی رسول خدا (ص) به امت خود در جهت هدایت آنها و نشر معارف حقه اسلام به اندازه‌ای بود که قرآن به پیامبر(ص) تذکر می‌دهد که نباید به خاطر هدایت مردم خود را به سختی بیاندازد، چرا که هدایت در دست خدای متعال است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) تا آخر عمر و با تمام توان در جهت نشر اسلام تلاش کرد و خستگی‌ ها را به جان خرید تا به اسلام  اعتلا ببخشد؛ در دین اسلام بازنشستگی به معنای خانه نشین شدن نداریم و تا آخر عمر باید در جهت تقویت اسلام قدم برداریم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: قرآن کریم پیامبر(ص) را به عنوان الگوی حسنه معرفی می‌کند. امام امت (ره) در مورد پیامبر(ص) می‌فرمودند؛ اگر تمام زندگی پیامبر(ص) را مطالعه  کنیم نمی توانیم لحظه‌ای را پیدا کنیم که فراغت و آسایش داشته باشد و تمام عمر ایشان وقف اسلام بود.

رئیس دانشگاه قم در پایان با اشاره به هفته بسیج خاطر نشان کرد: رزمندگان و شهدا در جنگ تحمیلی با الگو قرار دادن پیامبر (ص) به جهاد پرداختند؛ هفته بسیج فرصت مناسبی است تا با شهدا بیشتر آشنا شویم.

وی بیان گفت: خدمت به خانواده شهدا و عزیز شمردن آنها برای همه مردم یک وظیفه است و مسؤلین وظیفه‌ای به مراتب سنگین‌تری در این خصوص دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha