پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به صفا و صمیمیت پیروان شیعه و سنی در این استان، گفت: خراسان شمالی نمونه و مصداق بارز وحدت عملی بین شیعه و سنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت، با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای تضعیف امت اسلامی، اظهار کرد: تفرقه‌افکنی دشمنان یکی از موضوعاتی است که امت اسلامی هزینه زیادی بابت آن پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه ایجاد تفرقه و تشتت با تأکید بر نقاط اختلافی اندک بین مسلمانان یکی از اصلی‌ترین راهبردهای دشمنان برای تضعیف اتحاد بین مسلمانان است، افزود: مضرات تفرقه در امت اسلامی بسیار است، ازاین‌رو ما باید جلوی این ضرر را برای کشورهای اسلامی بگیریم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تفرقه موضوعی است که در دین اسلام وجود ندارد، تأکید کرد: این موضوع از سوی دشمن مورد هدف قرار گرفته و آن‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه در میان ملل مسلمان از این حربه بهره لازم را ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: تفرقه موضوعی است که امروز گریبان بسیاری از کشورهای اسلامی را گرفته و جنایاتی که امروز در فلسطین، عراق، لبنان، یمن، سوریه و... اتفاق می‌افتد همه به‌موجب تفرقه‌ای است که دشمن ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا آنچه امروز باید مدنظر قرار گیرد لزوم مقاومت در برابر دشمنان و فرقه‌های دست‌ساخته آن‌ها است، به همین منظور تلاش در این عرصه باعث موفقیت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وحدت مثال‌زدنی شیعه و سنی در این استان، اظهار کرد: حدود 10 درصد جمعیت خراسان شمالی را ترکمن‌های سنی مذهب تشکیل می‌دهند، اما در این استان شیعه و سنی با مسالمت، آرامش، آسایش و امنیت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در این استان ما شاهدیم که مردم شیعه و سنی با یکدیگر مراوده همیشگی داشته و مشکلی به وجود نمی‌آید، به‌گونه‌ای که شیعه و سنی در ذیل منویات مقام معظم رهبری و مسائل کلان کشور به مسیر گفته‌شده ادامه می‌دهند و هیچ مشکلی در این میان وجود ندارد و وحدت شیعه و سنی در مقیاس عملی خود در خراسان شمالی قابل‌تعریف است.

گفتنی است، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha